کد خبر: ۸۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۵

آسمان شیراز مهمانان نوروزی را غافلگیر کرد/اسکان بیش از ۳۵۷ هزار نفر روز در مدارس/حافظیه در صدر بازدید مسافران نوروزی

ستادهای اسکان گردشگرانی که در پارک ها و محل های اقامتی چادرهای مسافرتی برپا کرده بودند را به مدارس و سالن های ورزشی هدایت کرد.
به گزارش شیرازه، بارش باران بهاری از اواخر روز دوشنبه در شیراز آغاز و همچنان ادامه دارد. به گفته مدیر کل هواشناسی استان فارس باران تا صبح چهارشنبه تمام استان را در بر می گیرد. بر اساس نقشه های هواشناسی این بارشها نواحی مرکزی، غربی و شمال غرب استان فارس را در بر می گیرد البته در دیگر نقاط استان نیز بارندگی است.همچنین روز سه‌شنبه در ارتفاعات شمالي استان احتمال بارش تگرگ و برف نيز وجود دارد.

آغاز بارش باران و کاهش دما از شب گذشته در شیراز، مسافران نوروزی را غافلگیر و آنها را مجبور به استفاده از لباس های گرم کرد. همچنین ستادهای اسکان گردشگرانی که در پارک ها و محل های اقامتی چادرهای مسافرتی برپا کرده بودند را به مدارس و سالن های ورزشی هدایت کرد.

برخی مسافران نوروزی نیز ترجیح دادند چادرهای خود را در سطح شهر در محل های مسقف مانند، زیر پل ها برپا کنند.

اسکان بیش از ۳۵۷ هزار نفر روز در مدارس

مدیر کل آموزش و پرورش اظهار داشته که استان فارس همچنان صدرنشین استان‌های کشور در پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی در مدارس و اماکن اقامتی وابسته به آموزش وپرورش است.آذری بیان داشته که  از ابتدای آغاز به‌کار ستادهای پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی در آموزش وپروش استان فارس‌، بیش از 142 هزار نفر مسافر در قالب 28 هزار و 500 خانواده و در مجموع افزون بر357 هزار نفر روز مسافر در مدارس استان پذیرش و اسکان داده شده‌اند.

حافظیه در صدر حافظیه در صدر بازدید مسافران نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی فارس در مورد حضور مسافران نوروزی طی چند روز گذشت گفته که از تاریخ 25 اسفندماه تا یکم فروردین ماه 207 هزار و 201 نفر از اماکن تاریخی تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس بازدید داشتند. طی مدت مذکور بیش از 54 هزار و 271 نفر از مجموعه حافظ ، 41 هزار و 128 نفر از تخت جمشید ، 36 هزار و 649 نفر از مجموعه سعدی و 27 هزار و 51 نفر از مجموعه پاسارگاد و 22 هزار و 5 نفر از مجموعه ارگ کریم خانی دیدن کردند.


خواب آلودگی و سرعت و سبقت غیر مجاز عامل 80 درصد از تصادفات

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به عوامل شکل گیری تصادفات فوتی در چند روز گذشته از مسافران نوروزی خواست تا به دلیل شرایط نا مساعد جوی با احتیاط بیشتری در جاده ها رانندگی کنند.وی استان های فارس ، گلستان و مرکزی را دارای بیشترین تصادفات فوتی در روز اول فرودین ذکر کرد و گفت: عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی و سرعت و سبقت غیر مجاز عامل 80 درصد از تصادفات منجر به فوت را طی این مدت تشکیل داده است.
نظرات بینندگان