کد خبر: ۸۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۵

نتانیاهو از جنگ روانی نصرالله آشفته شد و او را تهدید کرد

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل « سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله را تهدید کرد که او را هدف قرار داده و یا تحت تعقیب قرار می دهد.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، به نقل از روزنامه الاخبار، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در واکنش به اظهارات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با شبکه المیادین وی را به حمله یا تعقیب تهدید کرد.

این در حالی است که تاکید سید نصرالله مبنی بر حمله به تاسیسات اتمی اسرائیل و تاسیسات وابسته به آن بی سابقه بود تا جایی که اسرائیل تا پیش از آن در تاریخ خود حتی از سوی حزب الله یا سایر نیروهای منطقه ای با چنین تهدیداتی روبه رو نشده بود.

در این میان ارزیابی نتانیاهو از تهدیدات نصرالله از حداقل پیش بینی‌ها خارج نشد به این ترتیب که وی به تکرار مواضع قبلی مبنی بر توان اسرائیل و قاطعیت و تصمیم آن بر حمله به نصرالله و تعقیب آن اکتفا کرد.

تهدید روز گذشته نتانیاهو علیه نصرالله ناشی از این است که تل آویو و نتانیاهو متوجه هستند که به نفع اسرائیلی‌ها نیست که در واکنش به پیام‌های تهدید آمیز نصرالله پیام‌های تهدید آمیز تند مشابه ارسال کنند، زیرا این اقدام می‌تواند بر محافل داخلی اسرائیل تاثیر منفی به دنبال داشته باشد و تنش موجود بین شهرک نشینان را بیش از پیش افزایش دهد.

علاوه بر این مسئولان اسرائیل و شخص نتانیاهو به این موضوع واقف هستند که تهدیدات لبنان در واقع پاسخ به اظهارات پی در پی اسرائیل مبنی بر حمله به لبنان و لبنانی ها و نهادهای مختلف آن اعلام شده است.

در این میان روز گذشته نتانیاهو در واکنش به تهدیدهای نصرالله مبنی بر حمله به مخازن آمونیاک در حیفا و نیز تاسیسات اتمی اسرائیل و تاسیسات وابسته به آن به بیان توانمندی‌های اسرائیل و تهدیدهای غیر مستقیم حمله به نصرالله اکتفا کرده و گفت: اما در مورد تهدیدهای نصرالله به او پیشنهاد می کنم که عزم و اراده اسرائیل را نباید به آزمون بگذارد زیرا او به خوبی می داند که چرا در مخفیگاه به سر می برد.

براساس این گزارش، رژیم صهیونیستی بار دیگر تهدیدهای غیرمستقیم در خصوص شروع جنگ علیه لبنان را با به نمایش گذاشتن توانائی های دفاعی و هجومی خود در جنگ آینده تکرار کرد.

ایجاد خطوط دفاعی در مرز لبنان

شبکه دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که خطوط دفاعی بنا شده در طول مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان  9 متر ارتفاع خواهد داشت تا جلوی نفوذ نیروهای حزب الله به شهرک های اسرائیلی نزدیک مرزها گرفته شود.

این شبکه تلویزیونی افزود: اقدامات مربوط به این خطوط دفاعی در اطراف شهرک «مسکافعام» و چند نقطه دیگر مرزی شروع شده و یکی از اهداف این کار، خارج شدن این شهرک ها از تیررس تک تیراندازان حزب الله است.

اسرائیلی‌ها تهدیدهای نصرالله را جدی می‌گیرند

در همین ارتباط «  اور هیلر» گزارشگر نظامی شبکه ده تلویزیون اسرائیل گفت که ارتش اسرائیل درصدد تکمیل آمادگی خود به منظور ورود به « جنگ سوم علیه لبنان» است زیرا مقامات اسرائیلی به خوبی تهدیدهای سیدحسن نصرالله را می بینند و می شنوند.

وی افزود: بخش های ویژه دستگاه امنیتی ارتش اسرائیل به طور دائم تجربیات حزب الله در جنگ سوریه را مورد ارزیابی قرار می دهند و در همین چارچوب ارتش سرگرم آماده شدن برای مقابله با توانمندی های حزب الله در جنگ آینده از جمله امکان نفوذ صدها رزمنده به شهرک نشین ها و تسلط بر آن است.

هیلر به نقل از منابع نظامی ارتش اسرائیل گفت: سیم خاردارها و دیوارهای نصب شده در نقاط مرزی با لبنان با نمونه های آنها در مرزهای مصر و اردن کاملا متفاوت است.

وی در توضیح این مطلب افزود: خطوط دفاعی در مرزهای اردن و مصر برای جلوگیری از نفوذ مهاجران و قاچاقچیان ساخته شده است اما هدف از ایجاد این خطوط دفاعی در مرزهای لبنان در چارچوب بخشی از آمادگی ارتش اسرائیل برای جنگ آینده جا دارد.

هیلر ادامه داد: به همین دلیل یگان های مهندسی از طریق ایجاد خاکریزهای بلند در حال تغییر وضعیت توپوگرافی منطقه مرزی هستند تا به این ترتیب کار حزب الله برای عبور از این خاکریزها را سخت کنند.
نظرات بینندگان