کد خبر: ۸۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۵

آخرین جزئیات حادثه سقوط بالگرد اورژانس/ پیداشدن جعبه سیاه/پیام تسلیت رییس جمهور

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به آخرین جزئیات سقوط بالگرد در شیراز، گفت: مصدوم در حال انتقال از طریق بالگرد، چوپانی بوده که دچار حادثه تیراندازی شده بود.
به گزارش شیرازه،«حسن خالدی» در رابطه با آخرین جزئیات سقوط بالگرد در شیراز بیان داشت: این حادثه در 15 کیلومتری شیراز به وقوع پیوسته و آخرین تماس با اورژانس 5 دقیقه قبل از سقوط بالگرد بوده است.
 
وی گفت: «حمیدرضا جوادی» یکی از کشته‌شدگان مسئول اورژانس شهرستان خنج در آخرین تماس اعلام کرده که آمبولانس زمینی را جهت انتقال مصدوم به بیمارستان آماده کنند.
 
سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد: «حسن رحیمی» چوپان مصدومی بوده که دچار حادثه تیراندازی شده و از ناحیه صورت و فک دچار آسیب شده بود. همچنین «حسن قائدی» یکی دیگر از مسئولان اورژانس شهرستان خنج بوده که متأسفانه در این حادثه جان خود را از دست داده است.

تمام اجساد حادثه سقوط بالگرد پیدا شد


عالی‌منش مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس استان فارس، از پیدا شدن و انتقال جسد 9 نفر از حادثه‌دیدگان بالگرد اورژانس خبر داد و اظهار داشت: در این حادثه 9 نفر کشته شدند که 5 نفر کادر پرواز، 2 نفر کادر اورژانس و بیمار و همراهش بودند.

وی از انتقال اجساد به سردخانه خبر داد و گفت: دلیل سقوط به‌احتمال زیاد برخورد با دکل فرستنده رادیویی دهنو بوده است اما بررسی‌ها همچنان ادامه دارد.


 
پیداشدن جعبه سیاه بالگرد اورژانس فارس
 
رییس اورژانس کشور از پیدا شدن جعبه سیاه بالگرد سقوط کرده اورژانس فارس خبرداد.

صابری نیا در بازدید از محل سقوط بالگرد افزود : معمولا تمامی بالگردهای اورژانس در کشور امکان دید در شب را ندارند اما بالگردی که دیشب دچار سانحه شد مجهز به امکانات دید در شب بوده و مجوز پرواز در شب را داشته است.


وی در خصوص علت اصلی وقوع این حادثه تصریح کرد: جعبه سیاه بالگرد امروز پیدا شده و ما منتظر هستیم تا بعد از بررسی آن، علت اصلی این سانحه را اعلام کنیم.

پیام تسلیت رییس جمهور در پی سانحه سقوط بالگرد اورژانس

رییس جمهوری در پیامی ضمن ابراز تالم و تاثر از وقوع سانحه سقوط بالگرد اورژانس در استان فارس و جان باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان در حال خدمت به مردم؛ این حادثه تلخ و اندوه بار را به ملت بزرگ ایران و خانواده های جان باختگان تسلیت گفت.

متن پیام حجت الاسلام حسن روحانی به شرح ذیل است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
سانحه دردناک سقوط بالگرد اورژانس در استان فارس که موجب جان باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان در حال خدمت به مردم در ایام نوروزی شد، باعث تألم و تأثر فراوان گشت.

اقدامات فداکارانه این تلاشگران خستگی‏ ناپذیر عرصه خدمات درمانی کشور، بویژه نیروهای اورژانس و امدادی؛ همواره در خاطره‏ ها ماندگار بوده و در نزد خدای متعال اجری بزرگ خواهد داشت.

اینجانب با عرض تسلیت این حادثه تلخ و اندوه بار به ملت بزرگ ایران و به‏ ویژه خانواده های داغدیده؛ از درگاه ایزد منان برای جان باختگان علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت می ‏دارم.
حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران


برچسب ها: شیراز ، ده نو ، سقوط بالگرد
نظرات بینندگان