کد خبر: ۸۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۴ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۵
جاذبه های گردشگری فارس را بیشتر بشناسیم؛

گذری بر چشمه «پیر کدویه»، تفرجگاه باصفای بوانات + تصاویر

چشمه های آب خنک و گوارا که دامنه کوههای رشته کوه زاگرس در شهرستان بوانات جاری هستند یکی از جاذبه های گردشگری این شهرستان می باشند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از حرف رسا، شهرستان بوانات در فاصله 220 کیلومتری شمال شرق استان فارس قرار گرفته که به دلیل وجود چشمه سار ها و قنوات و باغهای بسیار زید انگور و گردو از قدیم به نام نگین سبز فارس شهرت داشته است و وجود همین جاذبه های طبیعی این شهرستان را بعنوان یکی از مهمترین شهرستان های هدف گردشگری در استان فارس مطرح کرده است.

در این مجمل شما را با چشمه جوشان و خنک پیر کدویه اشنا خواهیم کرد.

چشمه و تفرجگاه پیر کدویه یکی از نقاط مهم و تفرجگاههای بسیار زیبای شهرستان بوانات است که در فاصله 35 کیلومتری مرکز شهرستان و در بخش مزایجان این شهرستان واقع شده است که خصوصا در فصل بهار و تابستان پذیرای خستگانی است که می خواهند در محیطی آرام قدری هر چند کوتاه بیاسایند.

این چشمه جوشان در دامنه کوههای زاگرس در شهرستان بوانات جلوه ای از قدرت پروردگار متعال را نمایان ساخته و دشت زیبای بادبر و مزایجان را سیراب می کند.

برای رسیدن به این تفرجگاه زیبا پس از ورود به شهرستان بوانات در مسیر شرق به سمت بخش مزایجان حرکت کرده و پس از گذر از شهر مزایجان نزدیک به 10 کیلومتر به غرب حرکت می کنیم و به این چشمه آب خنک می رسیم.

تفرجگاه پیر کدویه خصوصا در فصل تابستان هر ساله پذیرای میهمانان زیادی خصوصا از شهرستانهای همجوار و استان یزد می باشد.

 

 

نویسنده :
عاشوریان
نظرات بینندگان