کد خبر: ۸۵۹۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
فرمانده سپاه فجر فارس:

تعامل سپاه و اورژانس «نقطه طلاییِ» همکاری بین سازمان ها است/گروه کارشناسی در حال بررسی علت سقوط بالگرد اورژانس است

سردار غیب پرور گفت: هوانیروز سپاه پاسداران در استان فارس تاکنون بیش از 1200 نفر مصدوم و مجروح را که وضعیت اورژانسی داشته اند، نجات داده است.
به گزارش شیرازه به نقل از تنویر، مراسم تشییع پیکرهای مطهر سفیران امداد و نجات، خلبانان پاسدار سرگرد حجت الله خرم دشتی و سرگرد محمد وفادار، مهندس پرواز سرگرد عبدالخالق رنجبر، ستوانیکم پاسدار مهندس محمد امین کد خدایی، ستواندوم پاسدار مهدی نجفی، امدادگر حسن قائدی و امدادگر حمید رضا جوادی با حضور سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور فرمانده سپاه فجر فارس و فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اقشار مختلف مردم و مسئولان در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) شیراز برگزار گردید.

سردار غیب پرور در حاشیه این مراسم با بیان اینکه اینکه 5 نفر از کادر پروازی سپاه پاسداران و دو نفر از امدادگران اورژانس در این پرواز بودند، گفت: این ها مدت زیادی با هم کار می کردند، روز حادثه یک وضعیت اورژانسی در ارتفاعات پیش می آید و این ها برای امداد می روند، نکته مهم این است که در شرایطی که ایام تعطیلات عید نوروز است و هر شخصی ترجیح میدهد نزد خانواده اش باشد اما این عزیزان احساس مسئولیت می کنند و ترجیح می دهند در ایام تعطیلات عید به مردم خدمت کنند.

وی با بیان اینکه سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی همیشه و در همه حوادث در کنار مردم بوده است، گفت:  مردم عزیز ما بدانند همه این ها جوانان تحصیل کرده بودند، کاپیتان خرم دشتی را سال ها می شناختم، همینطور بقیه عزیزان را، این ها همه جوانان مومن، انقلابی و تحصیلکرده بودند که ایام تعطیلات عید را به خدمتِ به مردم اختصاص داده بودند، البته از سپاه پاسداران غیر از این هم توقع نیست.

فرمانده ارشد سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در استان فارس ادامه داد: از سال 1381 سپاه پاسداران در قالب یگان هوانیروز به عرصه  امداد و نجات وارد شده است و در استان فارس تاکنون بیش از 1200 نفر مصدوم و مجروح را که وضعیت اورژانسی داشته اند، نجات داده است، این نشان دهنده اوج همکاری سپاه پاسداران با اورژانس و یک «نقطه طلایی» از همکاری بین سازمان هاست.

وی با بیان اینکه نزدیک به دو سال از آغاز پروازهای شبانه سپاه می گذرد، گفت: این حادثه در ششمین عملیات شبانه سپاه در سال 1395 اتفاق افتاد، البته در استان فارس عملیات های امداد روزانه نیز در سال 1395 انجام گرفته اند.

فرمانده سپاه فجر فارس درباره فرآیند بررسی دلایل بروز این حادثه گفت: مراحل فنی تابع یک فرآیند استاندارد است، گروه کارشناسان روز ششم فروردین از تهران به شیراز آمده اند و اقدامات مقدماتی نیز انجام شده است، جلسات کارشناسی برگزار شده و روال طبیعی بررسی و تشخیص دلایل بروز این حادثه در حال طی شدن است، باید منتظر نظر تیم فنی و کارشناسان باشیم.

سردار غیب پرور در پایان صحبت هایش با بیان اینکه محلی که این حادثه اتفاق افتاده است مسکونی نیست، گفت: قبل از هر پرواز موارد لازم بر اساس استاندردهای بین المللی چک شده و در کارت های مربوطه ثبت می گردند.

حادثه سقوط یک فروند بالگرد واحد امداد و نجات اورژانس هوایی فارس در روستای دهنو از توابع شهرستان کوار فارس واقع در پانزده کیلومتری شیراز که در شامگاه جمعه ششم فروردین ماه ۱۳۹۵ به وقوع پیوست.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
0
سلام:
خدا قوت ببخشید دهنو از توابع شهرستان کوار نیست بر عکس از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز هست لطفا تصحیح کنید.
با تشکر