کد خبر: ۸۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۳ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۵

برگزاری نشست فعالان حوزه اقتصاد با محوریت جهرمی‌های مقیم تهران

نشست فعالان اقتصادی و فرهیختگان علمی شهرستان جهرم با حضور جهرمی‌های مقیم تهران در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم، نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی جهرم امروز با حضور جمعی از مسئولان محلی و سرمایه‌گذاران جهرمی مقیم تهران، دکتر بشارتی مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، صادقی مقدم استاد دانشگاه تهران و آذری عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار شد.

آیت‌الله دژکام در این نشست ضعف در ارتباط و رابطه گرفتن با مرکز کشور را از مشکلات شهرستان جهرم عنوان کرد و گفت: باید با استفاده از توان جهرمی های مقیم تهران این ارتباط به نحو مطلوب و در راستای توسعه شهرستان شکل بگیرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش های مختلف علمی در حوزه پزشکی در شهرستان جهرم نتایج و خروجی این همایش ها را مطلوب دانست که برای عملیاتی شدن نیازمند انتقال آن به مرکز و مسئولان کشور هستیم.

امام جمعه جهرم با اشاره به نقش آفرینی مردم جهرم در دوران انقلاب به برپایی دومین همایش جهرم و انقلاب اسلامی در سال آینده تاکید کرد و گفت: نقش بارز و تاریخی مردم جهرم در انقلاب شکوهمند اسلامی باید همواره بازگو شود.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم نیز با گرامی داشت 10 فروردین سالروز قیام مردم این شهرستان علیه حکومت شاه، گفت: باید از تمام ظرفیت ها در راستای توسعه، رشد و بالندگی شهرستان استفاده شود.

علیرضا صحرائیان افزود: بهترین ظرفیت ها سرمایه های اجتماعی و فرهیختگان شهرستان است که انقلاب را به ثمر رساندند و امروز در سنگرهای مختلف در حال خدمت رسانی هستند.

وی استفاده از نظرات و دیدگاه های مثبت در راستای اعتلای شهرستان را ضروری دانست و تصریح کرد: باید با همت مردم و مسئولان در سال 95 که مزین به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل شده تلاش شود تا در حوزه های اقتصادی به ثمرات مطلوب دست پیدا کنیم.

فرماندار ویژه جهرم بیان کرد: اولویت فرمانداری در سال 95 حرکت در مسیر رهنمودهای رهبر انقلاب در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و اصلاح ساختار و چارت سازمانی این مجموعه و سایر دستگاه های اجرایی شهرستان است.

به گزارش پسین جهرم، حفظ منابع آب، ضرورت پایین آوردن سطح زیر کشت باغات در راستای جلوگیری از خشکسالی، اصلاح الگوی کشت و جایگزین کردن گونه های گیاهی مقاوم و نیاز به آب کم، ترسیم نقشه توسعه جهرم در ابعاد مختلف، تشکیل کارگروه توسعه شهرستان با محوریت فرهیتخگان جهرمی سراسر کشور، جلوگیری از فرار سرمایه گذاران، توجه به حوزه گردشگری، عملیاتی شدن نتایج جلسات و همایش ها، حرکت به سمت تجارت الکترونیک، شناسایی و معرفی ظرفیت های اقتصادی شهرستان و لزوم هماهنگی و همکاری دستگاه های دولتی در راستای توسعه شهرستان جهرم از محورهای سخنان حاضران این جلسه بود.

نظرات بینندگان