کد خبر: ۸۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۵
خطیب موقت جمعه شیراز مطرح کرد:

تعطیلی و ورشکستگی بیش‌از 160 مرکز تولیدی در فارس به دلیل سود بالای بانک ها

رضوی اردکانی امام‌ جمعه موقت شیراز با بیان اینکه تمام فقها سودهای بانکی در کشورمان را حرام اعلام کرده‌اند گفت: سودهای وحشتناک بانکی در مقابله با اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش شیرازه، به نقل از فارس،حجت‌الاسلام ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه در سومین حرم اهل‌بیت (ع) با انتقاد شدید از نحوه سودگیری ظالمانه بانک‌ها در کشور اظهار داشت: این‌گونه عملکرد بی‌رحمانه بانک‌ها مراکز تولیدی را به تعطیلی و ورشکستگی کشانده که درست در مقابله با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به این‌که تمام فقها سودهای بانکی در کشور را حرام اعلام کرده‌اند تصریح کرد: سودهای 25 و یا 30 درصدی که بانک‌ها از مراکز تولیدی کشور بدون مشارکت در ضرر آن‌ها می‌ستانند تولید را با موانع بزرگی مواجه کرده است.

خطیب موقت جمعه شیراز بابیان این‌که بیش‌از 160 مرکز تولیدی در سطح استان فارس در اثر رفتار بانک‌ها تعطیل و ورشکسته شده‌اند خاطرنشان کرد: این نهایت ظلم است که بانک سود خود را از مراکز تولیدی بسیار بالا می‌گیرد اما خود را در ضرر و زیان آن‌ها شریک نمی‌داند.

اردکانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در نخستین روز سال جدید گفت: معظم‌له بر مبارزه با فساد تأکید بسیار کردند که چه در بدنه دولت و چه میان ملت مانند موریانه از درون ریشه‌ها و پایه‌های انقلاب را می‌خورد.

وی با تأکید بر اینکه سه قوه در سال جاری بر مبارزه و ریشه‌کنی فساد اهتمام جدی داشته باشند، تصریح کرد: فساد، اعتماد مردم از نظام را سلب می‌کند و اگر مسئولان از مبارزه با رشوه‌گیری در اداره‌ها چشم‌پوشی کنند، بزرگ‌ترین خیانت را به مردم و کشور کرده‌اند.

امام‌ جمعه موقت شیراز همچنین با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب مبنی‌ بر اقدام و عمل در مورد اقتصاد مقاومتی، تبیین کرد: این کشور دارای سرمایه‌های عظیم انسانی، معدنی، زیرزمینی و ... است که نباید چشم امید به آمریکا و استکبار داشته باشیم.

رضوی اردکانی با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند با برجام آمریکایی راه نفوذ برای آنان فراهم‌ شده و این‌ روزها فداکاری شهدا و نیروهای انقلاب را زیرسئوال می‌برند، توضیح داد: برخی خیال نکنند با راهیابی به مجلس و چراغ سبز نشان دادن آمریکا می‌توانند هرکاری که می‌خواهند بکنند و بدانند که استکبار هیچ‌گاه به وعده‌های خود عمل نکرده است.

وی با اشاره به بیانات امام راحل (ره) مبنی‌ بر اینکه ما آنقدر که از آمریکا صدمه ‌دیده‌ایم از هیچ کجای دیگر ندیده‌ایم، افزود: آمریکایی‌ها به بهانه آزمایش‌های موشک‌های بالستیک تحریم‌های جدیدی را علیه کشورمان تدارک دیده و ما را کشوری ضعیف و توسری‌خور می‌خواهد.

امام‌ جمعه موقت شیراز با بیان اینکه نظام ما به‌ اندازه یک سر انگشت نیز از دفاع از کشور کوتاه نمی‌آید، اضافه کرد: قدرت ما جلو طمع دشمنان را گرفته و خواهد گرفت.

رضوی اردکانی با بیان اینکه استکبار تا پای نابودی ما ایستاده و به وضعیت کنونی راضی نیست، تصریح کرد: برخی فراموش کرده‌اند که به‌خاطر زیر بار استکبار و آمریکا نرفتن، انقلاب کرده‌ایم.

خطیب موقت جمعه شیراز با تسلیت شهادت سه مأمور نیروی انتظامی در کازرون به دست اشرار بیان داشت: نیروی انتظامی جان‌برکف از امنیت کشور دفاع و حراست می‌کند اما از فرمانده شریف و خدمتگزار آن در این استان انتظار داشتیم که شب چهارشنبه آخر سال جلو این‌همه خسارت در سطح این استان را می‌گرفت.

وی با انتقاد از شورای تأمین فارس به‌خاطر وضعیت شب چهارشنبه آخر سال 94، تصریح کرد: این شورا چه می‌کند و چرا از در واقع بمب‌هایی که در سطح شهر منفجر می‌شد و یک شب وحشت را به‌وجود آورده بود جلوگیری نکردند.

رضوی اردکانی خطاب به شورای تأمین استان فارس خاطرنشان کرد: همان‌گونه که ناامنی سیاسی مهم است به همان اندازه ناامنی اجتماعی نیز اهمیت دارد و نباید اجازه می‌دادید که شب چهارشنبه آخر سال مانند وضعیت جنگی پروحشت و اضطراب و ناامن باشد.

خطیب موقت جمعه شیراز همچنین در نخستین خطبه نماز جمعه امروز سومین حرم اهل‌بیت (ع) با اشاره به آیاتی از قرآن مجید که در آن‌ها نعمت‌های پایدار برکت خدا خوانده شده است اظهار داشت: اگر تقوا و نیکی پیشه کنیم خداوند برکات خود را بر ما نازل می‌کند

وی با برشمردن ثمرات بسیار نیکی تصریح کرد: با نیکی می‌توان بدی را دفع کرد چراکه اخلاق را در جامعه زنده و نفرت‌ها و کینه‌ها را برطرف می‌کند.


نظرات بینندگان