کد خبر: ۸۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۵
پیشنهاد «شیرازه» برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در فارس؛

استاندار فارس؛ ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس را تشکیل دهد

ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس ضمن برنامه ریزی و هماهنگی دستگاه ها و استفاده از ظرفیت شهرستان ها، نخبگان و جامعه دانشگاهی می تواند مصوبات خود را در اختیار رسانه ها قرار دهد تا مردم نیز از سهم اجرایی و پیشرفت هر دستگاه در تحقق شعار سال مطلع شوند.
به گزارش شیرازه، تاکید رهبر انقلاب طی چند سال گذشته بر مباحث اقتصادی و سیاستگذاری هایی در این زمینه و همچنین نام گذاری سال 1395 به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل»، ضرورت برنامه ریزی و عملیاتی شدن این امر را دو چندان کرده است. ضرورتی که علی رغم تحریم های همه جانبه اقتصادی از سوی بد خواهان ایران اسلامی، راه حل عبور از مشکلات اقتصادی کشور را نوید می دهد.

اقتصاد مقاومتی برای تحقق، نیازمند برنامه اجرایی و عملیاتی است، رهبر انقلاب شهریورماه 94 در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت تشکیل یک ستاد فرماندهی قوی، برای تحقق اقتصاد مقاومتی را خواستار شدند تا این ستاد با برنامه ریزی و اقدامات سنجیده و بموقع زمینه اجرایی شدن این طرح ملی را فراهم و به مردم گزارش کنند.

بعد از آن دیدار، رئیس جمهور تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور و عضویت تیم اقتصادی دولت را صادر کرد. اینکه تاکنون این ستاد چه تعداد جلسه تشکیل داده و دستاوردهای این جلسات چه بوده و چقدر رسانه ای شده در این مطلب نمی گنجد. اما با توجه به اینکه حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی برای برپایی عدالت، پیشرفت، توسعه و آبادانی امری اجتناب ناپذیر است ضرورت ایجاد می کند که مدیریت ارشد استان فارس نیز ستادی در جهت عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی ایجاد کند.

 تشکیل این ستاد
با مدیریت استاندار فارس و با حضور مدیران همه دستگاه ها و نهاد ها می تواند گامی موثر در تحقق عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در استان فارس باشد.

ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس ضمن برنامه ریزی و هماهنگی دستگاه ها و استفاده از ظرفیت شهرستان ها، نخبگان و جامعه دانشگاهی می تواند مصوبات خود را در اختیار رسانه ها قرار دهد تا مردم نیز از سهم اجرایی و پیشرفت هر دستگاه در تحقق شعار سال مطلع شوند. ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس همچنین با فراهم کردن سازو کار نظارتی می تواند بر عملکرد دستگاه ها در اجرای مصوبات، نظارت و گزارش دهد.

نظرات بینندگان