کد خبر: ۸۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۸ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
اعضای شورای شهر شیراز مطرح کردند:

عدم مديريت واحد تبليغات شهري در شیراز مشهود است/ سهم 5 درصدی فارس در ترددها و 17 درصدی در تصادفات جای تامل دارد/کارگروه مدیریت مصرف آب تشکیل شود

تذروی عضو شورای شهر شیراز اظهار داشت: تصادفات صورت گرفته و ضایعات غیر قابل جبران، چه به لحاظ عدم وجود فرهنگ ترافیک و عبور و مرور، چه به لحاظ عدم وجود استاندارد در راه ها و جاده ها و وسایل نقلیه قابل تأمل بوده و از مسئولین تقاضای بررسی و رسیدگی می نمایم.

به گزارش شیرازه، زهرا یقطین عضو شورا شهر شیراز در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورا  با اشاره به اینکه تابلوهای موجود در شهرتبليغ كالاهاي خارجي را نمايش مي دهد كه در مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي و هيات دولت تبليغ آنها ممنوع اعلام شده گفت:  اين ها همه نشان از عدم مديريت واحد تبليغات شهري و عدم برنامه ريزي جهت فعال و به روز بودن اين واحد در طول سال مي باشد.

یقطین در خصوص جذب گردشگر بیان کرد: شهرداري شيراز بسته هاي مختلف سفر با هزينه هاي متفاوت ، از بسته هايي با هزينه ي اسكان بسيار پايين تا بالا به همراه تورهاي گردشگري و تفريحي متنوع را تهيه و در طول سال به مسافران ارائه نماید تا با جذب گردشگر معناي واقعي اقتصاد مقاومتي محقق شود و آثار و نشانه هاي برنامه ريزي صحيح مشاهده شود.

علت آمار بالای تصادفات در فارس بررسی شود

همچنین محمد تقی تذروی عضو دیگر شورای شهر  با بیان اینکه تخصیص ۵ درصد از کل ترددهای نوروزی در جاده های فارس در ایام نوروز و سهم ۱۷ درصدی فارس در تصادفات دور از ذهن می باشد اظهار داشت: تصادفات صورت گرفته و ضایعات غیر قابل جبران ، چه به لحاظ عدم وجود فرهنگ ترافیک و عبورو مرور، چه به لحاظ عدم وجود استاندارد در راه ها و جاده ها و وسایل نقلیه قابل تأمل بوده و از مسئولین تقاضای بررسی و رسیدگی می نمایم.

این عضو شورای شهر تاکید کرد: مردم شهر شیراز شایسته ی بهترین خدمات می باشند و شهرداری شیراز به عنوان یکی از مهم ترین دستگاه های اجرایی ارائه کننده ی خدمات موظف است سیاستگذاری های لازم جهت ارتقای کیفیت و کمیت خدمات ارائه شده به شهروندان به ویژه زنان، کودکان، سالمندان و معلولان را به اجرا در آورد.

وی افزود: کلانشهر شیراز در حال حاضر فاقد یک پارک شهر بزرگ و مجهز است و می طلبد که شهرداری شیراز جهت تسریع در عملیات اجرایی و تجهیز پارک 570 هکتاری به منظور تأمین فضای گذران اوقات فراغت و تفریح خانواده ها و همه ی آحاد جامعه اقدام بنماید.

کارگروه اقتصاد مقاومتی در شورای شهر تشکیل شود

در این جلسه محمد رضا هاجری خطاب به شهرداری شیراز و اعضای شورای شهر،پیشنهاد تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی را مطرح کرد و خاطر نشان شد: شعار حکیمانه سال با تدبیر مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گرفت چرا که تنها راه نجات و استقلال اقتصادی، معیشت مردم، مقاومت در برابر تحریم دشمن و افزایش تولید ملی و رفع بیکاری و تورم در اقدام همه جانبه در عمل به دست می آید نه شعار.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا پیشنهاد تشکیل کارگروه مدیریت مصرف آب را نیز مطرح کرد و گفت: ساماندهی آب های پسماند و انتقال آب از خلیج فارس  به فارس و شیراز که مصوبه ملی دارد همراه با آموزش لازم شهروندان از طریق رسانه های استانی می تواند سختی سال 95 راکاهش داده ، فارس و شیراز را از بحران کم آبی بیرون آورد.

 حضور چهار میلیون گردشگر در نوروز 95

حقدل در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورا اظهار داشت:کاهش 25 درصدی حوادث و تلفات رانندگی در نوروز سال 1395 را گرامی می داریم؛ اما از اینکه فارس رتبه اول تلفات جاده ای در نوروز امسال را به خود اختصاص داده است جای تامل و رسیدگی دارد و باید با همکاری نهادهای مسئول در بهتر شدن شرایط موجود کارهای اساسی انجام گیرد.

غلام مهدی حقدل با بیان اینکه امسال در حدود 4 میلیون و 430 هزار و 874 نفر به استان فارس عزیمت کرده اند که در این میان حدود 3 میلیون و 391  هزار و 73 نفر از آنان در شهر شیراز اقامت داشته اند گفت: خوشبختانه شیراز توانسته است میزبان بیشترین میهمانان نوروزی در سال 1395 باشد.

راحت ترین روش اشتغال زایی جذب توریسم و گردشگر است
.


شهردار شیراز که در جلسه  شورای شهر حاضر بود، با بیان اینکه اگر به دنبال اشتغال زایی باشیم معضلات اجتماعی برطرف می شود اظهار داشت:امروزه راحت ترین روش اشتغال زایی جذب توریسم و گردشگر است.

پاک فطرت با اشاره به اینکه شهر شیراز پتانسل فراوانی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد افزود: میراث فرهنگی،استانداری،شهرداری و شورای شهر همچنین بخش خصوصی باید دست به دست هم بدهند تا جذب گردشگر در طول سال برای شهر شیراز عملی بشود.

در این جلسه 5 نفر از معاونین و مدیران شهرداری به مناسبت آغاز سال نو به ارائه گزارش اقدامات شهرداری شیراز پرداختند و  
از شهردار شیراز و دست اندرکاران وفعالان ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری شیراز تجلیل شد.

تجلیل از زنان برگزیده شیراز به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر نیز از دیگر برنامه های شورای شهر بود.

جلسه عادی شورای شهر از ساعت 15 به صورت علنی آغاز و ساعت 20پایان یافت.
نظرات بینندگان