کد خبر: ۸۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۴ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
تشریح برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در فارس؛

از گردهمایی بزرگ فعالان عرصه انقلاب اسلامی با حضور اکبر صحرایی و حامد زمانی تا رونمایی از کتاب « چفیه‌های زخمی» و «مهرنجون»

رئیس حوزه هنری استان فارس گفت: تا زمانی که حق طلبی و تعهد نسبت به اندیشه های انقلاب اسلامی وجود دارد نام سید مرتضی جاودانه ترین نام است که در فرهنگ و هنر خواهد درخشید.
به گزارش شیرازه، محمد کرم‌اللهی رئیس حوزه هنری استان فارس در اولین نشست خبری خود که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز برگزار شد با بیان اینکه شهید سید مرتضی آوینی با تمام وجود برای اعطلای فرهنگ عالیه اسلام و ارزش های انقلاب اسلامی با اخلاص خود در عرصه های مختلف تلاش کرد اظهار داشت: تا زمانی که حق طلبی و تعهد نسبت به اندیشه های انقلاب اسلامی وجود دارد نام سید مرتضی جاودانه ترین نام است که در فرهنگ و هنر خواهد درخشید.

رئیس حوزه هنری استان فارس با تاکید براینکه در روز هنر انقلاب اسلامی که به مناسبت روز شهادت مرتضی آوینی نامگذاری شده است معتقدیم باید پیام دلنشین و اثرگذار متناسب با ارزش های ناب ایمانی و انقلابی برجان مخاطبان بنشیند، افزود: انقلاب اسلامی ما به واسطه ارزش های اسلامی و بنیادهای فکری اساسا یک انقلاب فرهنگی است و یک قالب جدید را مطرح می کند.

وی ادامه داد در تفکر انقلاب اسلامی ظلم ستیزی،میل به نور و روشنایی ارزشمند است و در واقع ترجمان هیات من الذله است و هنر انقلاب اسلامی بایستی در خدمت ترویج این ارزش های ناب باشد.

رئیس ستاد برگزاری هفته انقلاب اسلامی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت:در هفته هنر انقلاب اسلامی 80 برنامه در شهر شیراز و شهرستان های فارس خواهیم داشت که با حضور در گلزار شهدای شیراز به همراه فعالین هنری شهر با اجرای گروه سرود حوزه هنری فارس برنامه ها آغاز می شود.

کرم اللهی در خصوص برنامه های هفته انقلاب اسلامی گفت: کارگاه و نمایشگاه نقاشی با موضوع "دفاع از خانه" همچنین برگزاری محفل ادبی و شعرخوانی شاعران در حوزه هنری فارس،ویژه برنامه"به افق عاشقان" با سخنرانی ریاست ستاد پیش از خطبه های نماز جمعه و شعرخوانی شاعران انقلاب اسلامی، اجرای تئاتر خیابانی، ایستگاه نقاشی و کتاب کودک توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله برنامه های جمعه 20 فروردین ماه است.

به گفته وی گردهمایی بزرگ فعالان عرصه انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های شاخصی است که با توجه به سه رویداد؛ روز بسیج هنرمندان، هنر انقلاب اسلامی و ششمین سالگرد شهدای کانون رهپویان وصال  بعد از ظهر روز جمعه در تالار فجر با حضور فاضل نظری و اجرای حامد زمانی برگزار خواهد شد.

کرم اللهی خاطر نشان کرد: از سه نفر فعالان باسابقه هنر انقلاب اسلامی آقایان؛احد ده بزرگی، مهدی فقیه و اکبر صحرایی در این گردهمایی تجلیل خواهد شد.

مسئول حوزه هنری استان فارس تصریح کرد: کارگاه سه روزه طراحی المان و نمادهای شهری با موضوع انقلاب اسلامی در حوزه هنری فارس، خاطره گویی انقلاب از زبان پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها برای کودکان با همکاری کانون پرورش فکری و هنری استان از برنامه های روز شنبه 21 فروردین می باشد.

وی بیان کرد:کارگاه گرافیک با موضوع" دهه عدالت و پیشرفت " ودیدار و تجلیل از خانواده شهدا و کارگاه عکاسی با حضور آرش کریمی با موضوع" سبک زندگی ایرانی_ اسلامی در حوزه هنری فارس

رئیس ستاد برگزاری هفته انقلاب اسلامی به تشریح برنامه های شهرستان ها نیز پرداخت وبیان کرد: در شهر اقلید رونمایی کتاب"چفیه های زخمی" نوشته حسینی ارسنجانی که به تایخ شفاهی جنگ می پردازد، رونمایی از کتاب"مهر نجون" اثر محمودی نور آبادی در نور آباد ممسنی و برگزاری نمایشگاه کاریکاتور در خانه کاریکاتور جهرم با حضور مسعود شجاعی طباطبایی و همایش یک روزه" سمند صاعقه" با موضوع ادبیات و هنر انقلاب اسلامی که یادمانی است از استاد نصرالله مردانی پرچمدار شعر انقلاب اسلامی به همراه ویژه برنامه" به افق عاشقان" از برنامه های شهرکازرون می باشد.

هفته هنر انقلاب اسلامی برای نخستین  همزمان با گرامیداشت سالروز شهادت سید اهل قلم مرتضی آوینی از 20 فروردین تا 27 فروردین در شهر شیراز و شهرستانهای استان فارس  به همت؛ حوزه هنری فارس،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس،بسیج هنرمندان،سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانداری ها، امور کتابخانه های استان همچنین نهاد جهاد دانشگاهی استان فارس برگزار می شود.
نظرات بینندگان