کد خبر: ۸۶۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
برای بهبود کار با میکروسکوپ

صندلی زینی ارگونومیک اختراع شد

صندلی زینی ارگونومیک ویژه میکروسکوپ جراحی و آزمایشگاه در دانشگاه علوم پزشکی ایران با موفقیت ساخته شد.
به گزارش شیرازه، یکی از سه مخترع صندلی ارگونومیک ویژه میکروسکوپ امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: سه مخترع دانشگاه علوم پزشکی ایران موفق به ساخت صندلی زینی ارگونومیک ویژه میکروسکوپ آزمایشگاه و اتاق عمل شدند.

ناصر دهقان افزود: این صندلی که «ارگوسکوپ» نام دارد حاصل همکاری گروه طب کار و گروه ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

این دانشجوی دکترای تخصصی پژوهشی مرکز تحقیقات طب کار ادامه داد: دکتر یاسر لبافی‌نژاد عضو مرکز تحقیقات طب کار دانشگاه علوم پزشکی ایران بر این فعالیت نظارت داشته‌ است.

وی تصریح کرد: با توجه به آن‌که آسیب‌های اسکلتی عضلانی ناشی از محیط کار یک آسیب رایج در میان کارکنان است این صندلی اختراع شد تا این آسیب در کارکنان آزمایشگاه و اتاق عمل که با میکروسکوپ کار می‌کنند به حداقل برسد.

به گفته وی، نمونه اولیه صندلی ساخته‌شده دارای استانداردهای ارگونومی بوده و علاوه بر استفاده در آزمایشگاه و اتاق عمل قابلیت استفاده در تمام محل‌های کاری که از میکروسکوپ استفاده نمی‌کنند را نیز دارد.

وی افزود: استفاده از این صندلی منجر به افزایش راحتی و پیشگیری از این اختلالات در متخصصان و جراحان چشم‌پزشکی و متخصصان و کارکنان آزمایشگاهی که با میکروسکوپ کار می‌کنند می‌شود چراکه این گروه معرض خطر ابتلا به آسیب‌های اسکلتی عضلانی هستند.

به گزارش فارس، این اختراع که با شماره 85935 در اداره ثبت اختراعات به ثبت رسیده است در مراحل تجاری‌سازی قرار دارد.

یاسر لبافی‌نژاد عضو هیئت‌علمی گروه طب کار، ناصر دهقان دانشجوی دکترای تخصصی پژوهشی مرکز تحقیقات طب کار و حسین اعظمی دانشجوی کارشناسی ارشد ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران مخترعان این صندلی هستند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان