کد خبر: ۸۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۱ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
امام جمعه شهرستان سپیدان در جمع بسیجیان گفت:

اقتصاد مقاومتی در مقابل اقتصاد مصرفی و بی بندباری است

اقتصاد مقاومتی دارای چندین شاخه است: یک شاخه اش دست مسئولین میباشد و این همه قضیه نیست.شاخه دیگرش دست مردم است.اقتصاد مقاومتی ریشه در قرآن و زبان عربی دارد. اقتصاد به معنای میانه روی است و مقاومت به معنای پایداری است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مارگون،حجت الاسلام موسوی انورامام جمعه شهرستان سپیدان:  ضمن عرض تبریک بمناسبت سال جدید و ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و اسوه بودن آن حضرت درخصوص سال ونوروز اشاره کردند به روایت حضور سلمان در نزد رسول اکرم(ص) و سوال پرسیدن پیامبر راجع به لباس نو پوشیدن سلمان و اشاره سلمان به نوروز و سفارش پیامبر به سلمان که سلام مرا به مردم ایران برسان و بگو که 360 مرتبه یا مقلب القلوب و الابصار را بخوانن.  وی گفت :سال جدید باید تغییری در خودمان بدهیم و امسال از سال گذشته در همه جهات بهتر باشیم. و می بایست روح فاطمی و فرهنگ فاطمی را در خود رشد بدهیم و در همه حالات خود را بدهکار به خدا بدانیم.حضرت فاطمه عبادت را یک نوع پرداخت به خدا میدانست. و خودش را در همه حالات بدهکار به خدا میدانست.

حجت الاسلام موسوی انور: اقتصاد مقاومتی در مقابل اقتصاد مصرفی و بی بندباری است. وی ادامه داد:اقتصاد مقاومتی دارای چندین شاخه است: یک شاخه اش دست مسئولین میباشد و این همه قضیه نیست.شاخه دیگرش دست مردم است.اقتصاد مقاومتی ریشه در قرآن و زبان عربی دارد. اقتصاد به معنای میانه روی است و مقاومت به معنای پایداری است.

قرآن می فرماید اگر کسی اهل اصراف باشد با شیطان دوست است.اقتصاد مقاومتی فقط مختص مسئولین نیست ما باید تولید داخلی داشته باشیم، اهل فکر و عمل باشیم و همه را وادار کنیم که در مسیر و کانال اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

رئیس مجمع عالی بسیج شهرستان سپیدان افزود: اقتصاد مقاومتی دارای 4 پایه میباشد:1.مسئولین و کارهای اجرایی.2.سیاسی.3.علمی وپایه آخر و مهمش فرهنگ است.اقتصاد مقاومتی قبل از اینکه یک فن باشد، فرهنگ است.

 وی در ادامه  به بحث بیکاری در شهرستان اشاره نمود وگفتند:مدیریت واحدی در شهرستان وجود ندارد.شهرستان سپیدان وبرخی نقاط آن مانندآبشار مارگون که ظرفیت و پتانسیل ایجاد اشتغال برای 5000 نیرو را دارد چرا اینچنین نیست؟آب و هوا و اقلیم خاص شهرستان میتواند هر سرمایه گذاری را در این شهرستان جذب کند.شما  ببینید کدامیک از مسئولین و دلسوزین این شهرستان تا حالا توانسته اند طرح مدون 10 ساله توسعه شهرستان را بنویسند؟

حجت الاسلام موسوی انورامام جمعه شهرستان سپیدان  در خصوص مباحث انتخابات ومسایل سیاسی شهرستان گفت :عده ای دارند به مسائل سیاسی شهرستان روز به روز دامن میزنند و از آب گل آلود ماهی میگیرند.ما به صراحت اعلان میکنیم هر شخصی و هر مسئولی در شهرستان ضد ولایت و ضد انقلاب گام بردارد به جد مقابلش خواهیم ایستاد و ازین به بعد جوابمان به این افراد محکم تر و قاطع تر خواهد بود.

 وی افزود:بحث مجمع بسیج فقط کار اقتصادی نیست بحث محرومیت زدایی و راه اندازی کاروان اقتصاد مقاومتی از اقدامات مثمرثمر در شهرستان میباشد.باید کارهای فرهنگی در مراکز تفرجگاهی از جمله مارگون و چله گاه خیلی بیشتر صورت بگیرد

اعضای مجمع بسیج شهرستان با توجه به شعارسال وتاکیدات مقام معظم رهبری در مورد اقتصا مقاومتی واقدام وعمل : خواهان تقویت روحیه جهادی و پیروی از منویات ولایت‌فقیه حضرت امام خامنه‌ای (دام‌ظله العالی) از سوی مسئولین و سایر آحاد مردم و بسیج شهرستان در جهت نیل به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

 اعضای مجمع بسیج ضمن التزام عملی به قانون اساسی و پایبندی به سیاست‌های کلی نظام در کلیه بخش‌ها خواهان حرکت در راستای سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی در مسیر پیشرفت و عدالت اجتماعی هستند و نیز از اتخاذ سیاست‌های سلیقه‌ای و نا‌پایدار در امور منطقه و شهرستان پرهیز شود.

مجمع بسیج شهرستان از مسئولین امر می خواهد در جهت بازاریابی و ایجاد صنایع تبدیلی اقدام و گامهای اساسی در مورد اقتصاد مقاومتی بردارند.

همچنین اعضای مجمع و مردم حزب‌الله  سپیدان خواهان ایجاد نهادهای فرهنگی_ مذهبی و خدمات‌رسانی به مناطق محروم شهرستان بالأخص مناطق روستایی می‌باشند.

مجمع بسیج شهرستان از عموم علما، دانشمندان،صاحب نظران،دانشگاهیان و فرهنگیان می خواهد به منظور تدوین سند چشم انداز شهرستان سپیدان در ارائه راهکار جهت برنامه های محلی وبومی هرگونه ایده،طرح و پیشنهاد خود را در اختیار مجمع بسیج قرار داده و سهمی در جهت ارتقاء علمی، فرهنگی، تربیتی و اقتصادی شهرستان داشته باشند.

نظرات بینندگان