کد خبر: ۸۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
قادری:

اقتصاد مقاومتی، مدلی است که تعارضات ایران و غرب را برای توسعه اقتصادی مد نظر قرار می دهد

نماینده مردم شیراز با اشاره به قراردادهای خارجی محرمانه دولت گفت: در قراردادهای خارجی بحث‌هایی میان مجلس و دولت در انتخاب شرکای تجاری وجود دارد.
به گزارش شیرازه، جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی که به دور دوم انتخابات راه یافته است در گفتگو با مهر وضعیت اقتصادی کشور را تشریح کرد.

قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نایب رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی و یکی از اقتصاددانان برجسته مجلس شورای اسلامی است.

وی در این گفتگو وضعیت تولید در کشور را تشریح کرد و خواستار اقدامی منسجم و یکپارچه از سوی دولت برای حل مشکل اقتصادی شد.

قادری معتقد بود عدم تبدیل سیاست های اقتصاد مقاومتی به باور عمومی میان مردم، دولتمردان و بخش خصوصی علت عدم اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

وی با انتقاد از نگاه برخی مسئولان که معتقد به مدل های غربی برای حل مشکلات کشور هستند اعلام کرد: تنها مدلی که محدودیت ها و ظرفیت های بومی کشور و تعارضات ایران و غرب را برای توسعه اقتصادی مد نظر قرار می دهد مدل اقتصاد مقاومتی است که دولت فارغ از اینکه چه دیدگاه هایی در مورد نگاه به خارج از کشور برای توسعه دارد باید این مدل را اجرایی کند.

قادری تنها راه حلی که از سوی دولت برای حل مشکل تولید اجرایی شده را استمهال بدهی ها دانست و آن را مسکنی مقطعی خواند و برلزوم ارائه بسته ای همه جانبه از سوی دولت برای حل مشکلات اقتصادی تاکید کرد که در این بسته راهکار های تامین نقدینگی، تکنولوژی رقابت و... دیده شده باشد.

وی معتقد بود بسته های سیاستی دولت برای حل مشکلات اقتصاد موثر و فراگیر نبوده و بسته اخیر اقتصادی دولت تنها در راستای حل مشکل صنایع خودرو سازی بوده است و صنایع فولاد، پتروشیمی و... نادیده گرفته شده است.

نائب رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی در خصوص بررسی قرارداد های خارجی در کمیسیون گفت: در صورتی که چارچوب های قوانین دیده شده باشد نیازی به بررسی این قرار داد ها نیست و بیشتر بحث دولت و مجلس بر سر شرکای خارجی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه استراتژی توجه صرف به عدالت اجتماعی مثل دولت احمدی نژاد و یا توجه صرف به توسعه مثل دولت کارگزاران راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور نیست و باید راه حل بینابینی که استراتژی اقتصاد مقاومتی است را برگزید.

نظرات بینندگان