کد خبر: ۸۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵

آقای «نعمت زاده»؛ آمار تعطیلی واحد های تولیدی در فارس را از مسئولین استان مطالبه کنید

به نظر می رسد به دنبال ضعف برخی از مدیران اجرایی در حوزه صنعت و معدن استان، تلاش می شود تا از انعکاس مشکلات اقتصادی و تعطیلی بخش گسترده ای از صنایع کوچک و متوسط در فارس گزارشی به وزیر مخابره نشود.
به گزارش شیرازه، استان فارس با جمعیتی بیش از چهار میلیون نفر و همچنین با وجود پتانسیل های نظیر گردشگری، پزشکی، کشاورزی از جمله استان های برجسته کشور به شمار می رود که در جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال آنچنان که باید موفق عمل نکرده است. طی سال های گذشته عدم حمایت مناسب از بخش خصوصی و سیاست های نادرست مدیران باعث تعطیلی و ورشکستگی برخی از کارخانجات استان فارس شده و تولید کنندگان را به خاک سیاه نشانده است. هر چند که نمی توان از ورشکستگی واحد های تولیدی سخن گفت و سود بالای بانک ها را در این باره نادیده گرفت.

بر هیچ کس پوشیده نیست که حمایت از بخش خصوصی و فعالان اقتصادی علاوه بر اینکه یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی را به حرکت درمی آورد،می تواند باعث بهبود فضای کسب و کار در استان باشد. اما لازمه این امر  اقدام و عمل مسئولین دولتی است که می طلبد مدیران دولتی همان طور که به خوبی در جلسات مختلف شاخصه های اقتصاد مقاومتی را تشریح و تبیین می کنند و حتی به وزرات خانه ها برای تسریع در امر اقتصاد مقاومتی پیشنهاد تشکیل کارگروه می دهند خود نیز وارد میدان شوند و ضمن رفع موانع موجود با مدیریت و نظارت زمینه شتاب این حرکت اقتصادی را فراهم کنند.

عدم حمایت مدیران دولتی از بخش خصوصی در فارس جز خسران برای آینده استان نخواهد داشت. نایب رئیس اتاق بازرگانی شیراز روز گذشته اعلام کرد که بخش خصوصی از سفر وزیر صنعت و معدن و تجارت به استان فارس خبر ندارد. و ظاهرا دعوتی از آنها صورت نگرفته است. بی اطلاعی اتاق بازرگانی شیراز از سفر نعمت زاده به فارس که می تواند با تسهیلات ویژه به بخش خصوصی کمک کند و موانع و مشکلات واحدهای تولیدی را بشنود و سیاست های مناسبی در این باره اتخاذ کند، جای تامل دارد.

از طرفی به نظر می رسد به دنبال ضعف برخی از مدیران اجرایی در حوزه صنعت و معدن استان، تلاش می شود تا از انعکاس مشکلات اقتصادی و تعطیلی بخش گسترده ای از صنایع کوچک و متوسط در فارس گزارشی به وزیر مخابره نشود؛ که جا دارد وزیر صنعت، معدن و تجارت از مسئولین استان آماری در مورد آخرین وضعیت کارخانجات و واحد های تولیدی که امروز تعطیل شده اند مطالبه کند.

نظرات بینندگان