کد خبر: ۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۸۹

بازتاب خبر پرتاب موشك جديد بالستيك سپاه در رسانه‌هاي خارجي

خبر پرتاب موشك جديد مافوق صوت و بالستيك سپاه پاسداران بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي خارجي داشته است.

سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صبح ديروز در نشست خبري از توليد انبوه جديدترين موشك بالستيك و هوشمند سپاه ضد اهداف دريايي خبر داد و گفت: دشمن توانايي ردگيري و خنثي كردن اين موشك را نخواهد داشت.

سردار اميرعلي حاجي‌زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه نيز ويژگي‌ها و مشخصات اين موشك را كه به نام "خليج فارس " نام گذاري شده است، ‌به شرح زير عنوان كرد:

موشك هوشمند و بالستيك "خليج فارس " يك موشك مافوق صوت و كشتي‌زن بوده و تفاوت آن با موشك‌هاي قبلي اين است كه ديگر موشك‌ها عمدتاً با سرعتي زير صوت و به صورت كروز عمل مي‌كردند اما "خليج فارس " با سرعتي مافوق صوت و به صورت بالستيك از سطح زمين شليك شده و به صورت عمودي از ارتفاع بالا مي‌تواند هرگونه ناو و يا شناور دشمن را مورد هدف قرار دهد.

بر همين اساس رسانه‌هاي خارجي به بازتاب گسترده اين خبر پرداختند.

خبرگزاري شينهوا به نقل از سردار جعفري اعلام كرد كه ايران به توليد گسترده موشك خواهد پرداخت.

خبرگزاري آمريكايي يونايتدپرس اينترنشنال نيز در خبري از طرح‌هاي موشكي ايران خبر داد و نوشت كه ايران از ماهواره‌هاي جديد هم رونمايي كرده است.

خبرگزاري انگليسي رويترز نيز در گزارشي نوشت ايران فناوري ماهواره‌اي و موشكي جديد خود را در روز دوشنبه به نمايش گذاشت.

پايگاه خبري "بي ان او نيوز " نيز اعلام كرد كه ايران موشك‌هاي ضد كشتي و چهار مدل ماهواره را رونمايي كرده است.

"ان دي تي وي " ديگر رسانه‌اي است كه از آزمايش موشك مافوق صوت ايران در پايگاه خود خبر داد و نوشت: سپاه پاسداران قدرتمند ايران يك موشك مافوق صوت سطح به دريا را روز دوشنبه آزمايش كرد. اين موشك كه خليج فارس نام دارد قادر است اهداف را در 300 كيلومتري بزند و كلاهكي حاوي 650 كيلوگرم ماده منفجره دارد.

روزنامه انگليسي ديلي تلگراف نيز نوشت: سپاه ايران موشك بالستيك مافوق صوت سطح به درياي خود را كه قادر به زدن اهداف در فاصله 300 كيلومتري است، آزمايش كرد.

انتهای پیام/70

نظرات بینندگان