کد خبر: ۸۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۴ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
رئیس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آباده:

برخی دستگاه های این شورای در اجرای مصوبات کوتاهی می کنند

اولین جلسه شورای هماهنگی فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آباده در سال 95 به ریاست فرماندار و با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس و اعضای این شورا در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید .

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما، اولین جلسه شورای هماهنگی فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آباده در سال 95 به ریاست فرماندار و با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس و اعضای این شورا در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید .

محمدرضا ابراهیمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با بیان اینکه تقاضا مهمترين عامل عرضه موادمخدر مي باشد اظهار داشت: در هر نقطه اي كه تقاضاي بيشتري وجود داشته باشد، عرضه نيز بيشتر است بنابراين بخش عظيمي از توان خود را بايد براي برنامه هاي كاهش تقاضا صرف كنيم. 

وی گفت: دولت تدبير و اميد نگرش خوبي در مورد آسيبهاي اجتماعي دارد و اميدوارم اين روند ادامه يابد و بزودي شاهد نتايج آن در سطح جامعه باشيم. وي ادامه داد: اجتماعي كردن امر مبارزه با موادمخدر يكي از طرح هاي مناسبي است كه همه بايد براي فراگير شدن آن تلاش كنيم.


                                                                                                           

 وی گفت : بايد با نگاه جهادي و نگاه اعتقادي كه در دهه 60 بر جامعه ما حاكم بود با موادمخدر برخورد كنيم. بايد زيانها و خسارتهاي ناشي از موادمخدر را جدي بگيريم و زنگ خطر را به صدا درآوريم. معتادشدن دانش اموزان زنگ خطر بزرگي است. كارتن خواب شدن پزشك جامعه زنگ خطراست. معتادشدن زنان به مواد صنعتي زنگ خطر است. قتل هاي وحشتناك ناشي از موادصنعتي زنگ خطر است.

وی با اعلام این مطلب که «همه بايد در امر مبارزه با موادمخدر كمك كنند» گفت: هنرمندان، روحانيون،  طلاب، دانشجويان، اساتيد، بسيجيان و ... همه وهمه مي تونيم در اين جنگ فرهنگي بزرگ مدافع خانواده ها باشيم.

گفتنی است در این جلسه برخی اعضا ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود به بیان برخی راه کارهای پیشنهادی پرداختند.

همچنین در این جلسه محمدرضا زارع فرماندار آباده ضمن گرامیداشت سال "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" و آرزوی توفیق مسئولین در این سال  اظهار داشت : براي ريشه كن كردن مواد مخدر ازجامعه به عزم جدی نياز است كه دولت تدبير و اميد نيز در اين راستا برنامه هاي منسجم و خوبي در مقابله، پيشگيري و درمان افراد مبتلا به اعتياد را در دستور كار قرارداده است

.

 وی تلاش برای ارتقاء امنیت اجتماعی و بالابردن سطح آرامش و آسایش مردم، انجام فعالیت های اجتماعی شامل برپایی نمایشگاه های تخصصی و کارگاه های آموزشی، شناسایی توزیع کنندگان اصلی و خرده فروشان، پاکسازی نقاط آلوده، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص عواقب مصرف مواد مخدر بویژه مواد صنعتی در بین جوانان و کمک به معتادان بهبود یافته را از راهکارهای مبارزه با مواد مخدر بیان کرد.

وي گفت: گسترش اعتياد به مواد مخدر يكي از مصداق هاي بارز جنگ نرم دشمن است كه اين خود اهميت آموزش و آگاه سازي به مردم به ويژه جوانان را افزايش مي دهد .


 رئیس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آباده ابراز گلایه مندی از برخی دستگاههای عضو در اجرای مصوبات این شورا بر پیگیری و اجرای دقیق مصوبات و ارسال گزارش اقدامات انجام شده و مستندات این شورا به فرمانداری تاکید کرد.


انتهای پیام/

نویسنده :
رسول اقلیدی
نظرات بینندگان