کد خبر: ۸۶۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵

سرزمین دوقلوها کجاست؟

وقتی در روستایی ۶۱ جفت دوقلو وجود داشته باشد، می‌توان لقب «سرزمین دوقلوها» را به آن‌جا بدهیم.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، روستای وِلکایا در کشور اوکراین در میان چهار هزار نفر جمعیتی که دارد، ۶۱ جفت دوقلو هم دارد که از این حیث می‌خواهند روستا را در کتاب گینس ثبت کنند، البته آن‌ها به تازگی نام‌شان وارد کتاب رکوردهای اوکراین شده است.

به گفته مردم محلی تعداد جفت‌های دوقلویی که در این روستا و در مدت زمان یک سال متولد می‌شوند، بیشتر از هرجای دیگری در کشور است. ماریانا ساوکا یکی از مشاوران محلی است و می‌گوید که در سال ۲ یا ۳ جفت دوقلو در این دهکده به دنیا می‌آیند.

مارین کوربا یکی از قدیمی‌ترین دوقلوهای این منطقه است که در میان نوه‌هایش ۳ جفت دوقلو وجود دارند، می‌گوید از زمانی‌که یادش می‌آمده دوستانی داشته که دو قلو بوده‌اند و به نظرشان دوقلو بودن خیلی اتفاق طبیعی بوده است. خواهر دو قلویش آنا سال ۲۰۰۷ فوت کرده و او تعریف می‌کند که در کودکی هیچ‌کس نمی‌توانسته آن‌ها را از هم جدا کند.

در روستا با اینکه برخی از دوقلوهای سن بالاتر از شهر رفته اند، اما همچنان دوقلوهایی که در سن مدرسه هستند را می‌توان دید، آن‌هایی که لباس‌هایی شبیه هم می‌پوشند و تشخیص‌شان حتی برای پدر و مادرشان سخت است.

اما نکته قابل توجه در روستا این است که دوقلوها تنها به انسان‌ها محدود نمی‌شوند و حتی گاوها نیز دوقلو به دنیا می‌آورند، این موضوع به شدت عجیب است، مردم محلی باور دارند که آب و هوای این منطقه به شکلی است که باروری را افزایش می‌دهد، اما تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که به جز خیلی تمیز و خالص بودن آن، نکته دیگری در آب منطقه نمی‌توان پیدا کرد.

همین تمیز بودن آب باعث شده که مردم اطراف برای جمع آوری آب با بشکه بیایند و حتی حاضر باشند اگر لازم است برای میزان آبی که می‌برند پول بپردازد.

با این‌همه وِلیکایا تنها منطقه در دنیا نیست که دوقلوهای زیادی را در خود دارد، کاندیدو گودوی در برزیل جنوبی، ایگبو اوبرا در جنوب نیاگارا و کودینهی روستایی در هند از جاهایی هستند که دوقلوهای زیادی دارند.

نظرات بینندگان