کد خبر: ۸۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۵

کارگران کارخانه کاشی حافظ همچنان چشم انتظار مساعدت مسئولین/عدم پرداخت 6 ماه از حقوق کارگران

نماینده شورای اسلامی کارگران کارخانه کاشی و سرامیک حافظ ادامه داد:با وجود اینکه کاشی و سرامیک تولیدی کارخانه همچنان بارگیری و به فروش می رسد اما معوق 6 ماهه کارگران و حق بیمه آنها پرداخت نشده است.

به گزارش شیرازه، در سال های اخیر و با وجود تاکیدات مکرر رهبر انقلاب بر توجه به اقتصاد مقاومتی و نقش تولید داخلی در مقاوم سازی اقتصاد متاسفانه جز چند همایش و سمینار و بنر کردن شعارها آن چنان کاری که باید انجام نشده است؛ گواه این قضیه نامگذاری سال 95 است. 

تعطیل و نیمه تعطیل شدن واحدهای صنعتی و تولیدی در استان فارس از شرکت لعاب‌ایران،کارخانه آی.تی.آی. شیراز، شرکت کابل سازی ایران و کارخانه کاشی و سرامیک حافظ از جمله مواردیست که رکود اقتصادی و بی کار شدن چندین هزار کارگر را به دنبال داشته است.

فرزاد پویا در خصوص آخرین وضعیت کارخانه کاشی و سرامیک حافظ در گفت و گو با شیرازه با اشاره به اینکه از 15 اسفند کارخانه به صورت کامل تعطیل شده و 437 پرنسل خانه نشین شدند گفت: بعد از تجمع کارگران مقابل استانداری چندین جلسه با حضور سهامدار و برخی مسئولان برگزار کردیم اما متاسفانه تا به امروز نتیجه مفیدی نداشته باشد.

وی از جمله افراد حاضر در جلسات را علی همتی رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان فارس،سهراب مختاری مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی فارس،مهرزاد مویدی رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان و دیگر مسئولان استانی نام برد.

نماینده شورای اسلامی کارگران کارخانه کاشی و سرامیک حافظ ادامه داد:با وجود اینکه کاشی و سرامیک تولیدی کارخانه همچنان بارگیری و به فروش می رسد اما معوق 6 ماهه کارگران و حق بیمه آنها پرداخت نشده است.

پویا با اشاره به اینکه بدهی های کارخانه به سازمانهای؛ برق، گاز و بیمه تامین اجتماعی و بانک ها نیز پرداخت نشده گفت: جلسه ای در استانداری داشتیم و سهامدار وعده داد که تا آخر فروردین با وارد کردن دستگاههای جدید کارخانه دوباره راه اندازی می شود اما امیدی به این حرف نیست چرا که کارخانه درحال حاضر دستگاهایی با تکنولوژی جدید دارد.

با وجود برگزاری نخستین گردهمایی سراسری مدیران عالی و استانی وزارت صنعت، معدن و تجارت سال 95 در شیراز و اظهار وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور مبنی بر ارائه تسهیلات‌ 160 هزار میلیارد ریال برای گره گشایی از مشکلات واحدهای صنایع کوچک و متوسط کشور که فعالیت آنها در سال های گذشته متوقف شده است امید آن می رود که مسئولان استانی با تدبیر و برنامه ریزی صحیح درجهت راه اندازی کارخانه و کارگاهای تولیدی اقدام نمایند و با تاکیدی که بر جذب سرمایه گذار دراستان دارند بر اجرایی شدن وعده های آنان نیز نظارت کنند تا حقوق شهروندان پایمان نشود و سفره آنها کوچکتر وتهی نشود.
نظرات بینندگان