کد خبر: ۸۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۸ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۵

بوانات، مستعد جهت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی بوانات گفت: با توجه به سطح تولید بسیار خوب محصولات کشاورزی در بوانات، اما در زمينه صنايع كشاورزي و فراوری محصولات از جايگاه مناسبی در استان برخوردار نيست.

به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از حرف رسا، شهرستان بوانات با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در حاشیه رشته کوههای زاگرس مرکزی و همچنین هم مرز بودن با کویر مرکزی محل تولید انواع محصولات کشاورزی سردسیری می باشد و هم مرز بودن با استان یزد و نزدیکی به استانهای اصفهان و کرمان مکان مناسبی جهت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی می باشد.

آرش خسروانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوانات ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: این شهرستان به لحاظ توليدات محصولات سردسیری در بخش كشاورزي جز شهرستانهاي برتر استان قرار دارد ولي متاسفانه با وجود اين سطح توليد در  زمينه صنايع تبدیلی كشاورزي و فراوری محصولات از جايگاه مناسبی در استان برخوردار نيست.

خسروانی در ادامه افزود : با توجه به ميزان توليدات محصولات باغی و موقعيت جغرافيايي مناسب این شهرستان كه هم مرز استانهای کرمان، یزد، اصفهان و فارس قرار دارد، اين شهرستان را میتوان مكاني مناسب جهت  سرمايه گذاري در بخش كشاورزي عنوان كرد كه اميدواريم با حمايت هاي دولت و ورود سرمايه گذاران بخش خصوصي در آينده شاهد راه اندازي صنايع تبديلي وبسته بندي بخش كشاورزي باشيم.

مدیر جهاد کشاورزی بوانات این شهرستان را در زمینه تولید محصولات کشاورزی مرغوب در استان مطرح کرد و گفت: این شهرستان با توليد محصولات درجه یک کشاورزی از جمله: گردو با 3600 تن ، آلو بخارا 8800 تن رتبه اول استان،  750 تن بادام و63000 تن انگور و محصولات دیگری از جمله سیب، زردالو، گلابی، به، گیلاس و.... از جايگاه ويژه اي برخوردار است.

لازم به ذکر است که این شهرستان قابلیت سرمایه گذاری در زمینه سورتینگ و بسته بندی انواع میوه جات ، آبمیوه گیری، درجه و بسته بندی انواع خشکبار و حبوبات، تولید انواع عرقیجات و پوره میوه جات، ترشیجات، سردخانه میوه و فراوری انگور و .... قابلیت سرمایه گذاری را دارد  كه علاوه بر اشتغال زايي در شهرستان باعث بالا بردن ارزش افزوده محصولات و کاهش ضایعات کشاورزی می گردد.

 

نویسنده :
عاشوریان
نظرات بینندگان