کد خبر: ۸۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۵

تلاش یک خانواده شیرازی جهت نشان دادن «چرخه تولید محصولات ایرانی» به آینده سازان کشور

«نشان ایرانی» با الگو گرفتن از بیانات رهبری، به تولید و انتشار محتوا در حوزه اقتصاد مقاومتی می پردازد و با اجرای برنامه هایی برای کودکان و نوجوانان شهر شیراز علاوه بر آشنا کردن آنان با چرخه تولید محصولات ایرانی، تلاش کارگر و مدیر ایرانی،آنان را تشویق به استفاده و حمایت از محصولات داخلی می کند.
به گزارش شیرازه، اگر چه جذابیت و کیفیت برخی کالاهای خارجی در مقایسه با کالای ایرانی برای خرید کردن توجیه پذیر است. اما آثار و عوارض سوء همه جانبه اقتصادی و فرهنگی نیز برای کشور دارد.

وقتی کالایی در کشور تولید نمی شود خرید مشابه خارجی آن کاملا طبیعی است، اما با وجود کالا و محصولات ایرانی که می توان با خرید و حمایت از آن، موجب تشویق تولید کننده به بالا بردن کیفیت، بی کار نشدن کارگران ایرانی، رونق اشتغال زایی و مقاوم سازی اقتصاد شد، متاسفانه شاهدیم که غالب هموطنان ما به سمت خرید محصولات غیرایرانی میل دارند.

هر چند مردم در خرید کالاهای خارجی سهم مشخصی دارند اما مسئولین نیز سهم بسازیی در این فرایند اقتصادی ایفا می کنند؛ چرا که؛ وضع قانون و نظارت بر آن در مبارزه با قاچاق کالا، حمایت از تولید کنندگان با ارائه تسهیلات وتاکید بر عرضه محصولات با کیفیت، جلوگیری از ورود کالاهای غیر ضرور، کم توجهی رسانه های دیداری، شنیداری و مکتوب در تببین ضرورت استفاده از محصول ایرانی و دیگر عوامل را باید مورد توجه قرار داد.

در بحث ورود کالای قاچاق و خارجی از مرزها، عدم توجه به مناطق مرزی کشورمان در توزیع عادلانه ثروت و امکانات است که محرومیت مرز نشینان ما و بیکاری جوانان را به دنبال دارد و عموما باعث می شود که جوانان بی کار به سمت کالای قاچاق بروند که البته در مقایسه با وجود باندهای فاسد مالی در گمرگ و بنادر که در سایه کم توجهی برخی مسئولان و متولیان امر اقدام به این کار میکنند، تاثیر کمتری دارد اما قابل غفلت و نادیده گرفتن نیست.

با وجود سفارشات رهبری در سالهای اخیر بر اقتصاد مقاومتی و تکیه بر تولید داخلی که به استحکام بنیه ی درونیِ اقتصاد و فعّال کردن ظرفیّت های بومی کشورمان میشود، و در راستای تحقق شعار امسال "اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل"که همت روز افزون مسئولان و نظارت و مطالبه فعالان دانشجویی و مردم را می طلبد، خوشبختانه شاهدیم که گروه های مردم نهاد در جهت تحقق این امر در سطح کشور و استان ها از جمله فارس و شهر شیراز اقدامات قابل تحسینی انجام می دهند که با حمایت از آن و ارائه پیشنهاد و راهکار میشود به تقویت و تاثیر گذاری هرچه بهتر آن کمک کند.


"گروه نشان ایرانی" طبق تعریف خود با راه اندازی پایگاه اینترنتی "نشان ایرانی" با الگو گرفتن از بیانات مقام معظم رهبری، به تولید و انتشار محتوا در حوزه اقتصاد مقاومتی می پردازد و با اجرای برنامه هایی برای کودکان و نوجوانان شهر شیراز علاوه بر آشنا کردن آنان با چرخه تولید محصولات ایرانی، تلاش کارگر و مدیر ایرانی،آنان را تشویق به استفاده و حمایت از محصولات داخلی می کند.

نصیری که مسئولیت گروه"نشان ایرانی" را برعهده دارد در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: این گروه وابسته به شرکت داده نگار خوارزمی می باشد که کاملا خصوصی و تحت اداره یک خانواده سه نفره است و تلاش می کند تا در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گام کوچکی را بردارد.
تلاش یک خانواده جهت نشان دادن «چرخه تولید محصولات ایرانی» به آینده سازان کشور
وی با اشاره به اینکه از آغاز سال تحصیلی 94 با هدف نهادینه شدن ضرورت استفاده از کالای تولید داخل با همکاری بسیج دانش آموزی حدود 4 هزار دانش آموز شیرازی از تمام مناطق شهر را به بازدید از کارخانه جات و کارگاههای تولیدی برده ایم گفت:حضور یک دانش آموز در کارخانه و دیدن مراحل تولید یک کالای ایرانی علاوه بر جذابیت، ضروری به نظر میرسد چرا که خود او درآینده وارد چرخه کار و تولید میشود و بایستی بداند که برای تداوم و رونق اقتصادی کشور باید از کار، کارگر و محصول ایرانی حمایت کند.

نصیری به استقبال مدیران کارخانه ها و کارگران از برنامه بازدید دانش آموزی نیز اشاره کرد و گفت: از دانش آموزان استفاده ابزاری و تبلیغی نمی شود و خود مدیران کارخانه ها و کارگاه های تولیدی برای تشویق دانش آموزان از محصولات تولیدی خود به آنها می دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از کارخانه ها و مراکز تولیدی دراستان تعطیل یا نیمه تعطیل شده اند خاطر نشان کرد: تولید از مهمترین ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی است و یکی از ضروریات امروز کشور که لازم است آحاد مردم و مسئولان در جهت حمایت ( مصرف، ترویج و ...) از آن گام های جدی بردارند.

نصیری در پایان به برگزاری اولین جشنواره عکس با موضوع حمایت از کالای ایرانی دراستان فارس اشاره کرد و گفت: ما از دانش آموزان خواسته ایم که با افتخار از محصولات ایرانی موجود در منزلشان یک عکس سلفی بگیرند و برای ما ارسال کنند. و اختتامیه جشنواره در 23 اردیبهشت برگزار خواهد شد که به قید قرعه جوایزی نیز اهدا میشود.
نظرات بینندگان