کد خبر: ۸۶۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۳ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۵

تجلیل از کاریکاتوریست جهرمی/جشنواره کشوری کاریکاتور درجهرم برگزار می‌شود

همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و با حضور سید مسعود شجاعی، رئیس خانه کاریکاتور ایران از سعید صادقی هنرمند فرهیخته جهرمی تجلیل شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، با حضور سیدمسعود شجاعی طباطبائی، رئیس خانه کاریکاتور ایران و جمعی از هنرمندان کاریکاتوریست جهرم و شیراز در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم برگزار شد.

در این برنامه یک روزه که همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و با همکاری حوزه هنری فارس انجام شد، از سعید صادقی، هنرمند کاریکاتوریست جهرمی که تاکنون صاحب عناوین متعدد داخلی و خارجی شده است، تقدیر شد.

بهرام بشیرزاده، مشاور اجرایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این آئین با گلایه از بی‌توجهی به هنرمندان شهرستانی، از آمادگی این اداره کل برای برگزاری جشنواره کشوری یا بین‌المللی کاریکاتور در جهرم همراه با نکوداشت در خورشأن سعید صادقی، هنرمند کاریکاتوریست خبر داد و گفت: از این هنرمند جهرمی تا کنون نمایشگاه‌های متعدد در سایر استان‌های کشور برپا شده اما در استان فارس حتی یک نمایشگاه از آثار او دایر نشده است.

وی با بیان اینکه بنا اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس سوق دادن جشنواره‌های فرهنگی و هنری به سمت شهرستان‌ها است، بیان کرد:  جشنواره‌های عکس و کاریکاتور از جمله پیشنهاداتی بود که امسال در جهرم برگزار شود.

مشاور اجرایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطرنشان کرد: شهرستان جهرم دارای استعدادهای هنری فراوان در تمام زمینه‌ها بوده اما به هنرمندان کمتر توجه شده است و تلاش داریم امسال در این حوزه شرایط بهتری رقم بخورد تا شأن هنرمندان حفظ شود.

محسن نعمت اللهی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم نیز در این آئین گفت: نگاه مسئولان استان به حوزه فرهنگ و هنر شهرستان جهرم خوب است و خواستار تحول در این حوزه هستند.

وی با بیان اینکه بسترهای لازم برای تحول در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان جهرم فراهم است تا با عزم جدی در این زمینه فعالیت کنند، اظهار کرد: عمده طرح‌ها و برنامه‌های هنری پیشنهادی توسط هنرمندان در جهرم اجرایی شده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم، تصریح کرد: این اداره آمادگی خود را برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان را اعلام می‌کند.

حسن خوش‌نیت، رئیس شورای اسلامی شهر جهرم نیز که در این آئین حضور داشت، در سخنانی با گرامی‌داشت شهید مجتبی ذالفقارنسب، پنجمین شهید مدافع حرم شهرستان جهرم گفت: بخشی از انقلاب اسلامی با خلق آثار بدیع هنری صادر می شود.

وی به امتناع سعیدصادقی در گرفتن جایزه جشنواره صهیونیستی کاریکاتور که حائز رتبه برتر شده بود، اشاره کرد و گفت: حوزه هنری قرار بود برای این اقدام تحسین برانگیز صادقی، وی را مورد تقدیر قرار دهد اما هیچ اتفاقی در این مورد انجام نشد.

رئیس شورای اسلامی شهر جهرم اذعان کرد: وجود بیش از هزار و 700 اثر کاریکاتور توسط صادقی می‌طلبد تا مجموعه آثار وی در قالب یک کتاب منتشر شود.

به گزارش پسین جهرم، در این کارگاه آموزشی مباحث تئوری و عملی در حوزه‌های كاريكاتور، تصويرگری، انيماتوری و گرافيگ طبه علاقه‌مندان و دوستداران اين هنر آموزش داده شد.

 

نظرات بینندگان