کد خبر: ۸۶۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۵ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۵

پیشنهاد «شیرازه» محقق شد/ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در فارس ایجاد می شود

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزی استان فارس گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در فارس ایجاد می شود و تاکنون نیز ۳۲ طرح برای سرعت بخشیدن در تعیین تکلیف به بخش خصوصی معرفی شده است.
به گزارش شیرازه، چندی پیش پایگاه تحلیلی خبری شیرازه طی مطلبی با عنوان«استاندار فارس؛ ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس را تشکیل دهد» نوشت:« با توجه به اینکه حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی برای برپایی عدالت، پیشرفت، توسعه و آبادانی امری اجتناب ناپذیر است؛ ضرورت ایجاد می کند که مدیریت ارشد استان فارس نیز ستادی در جهت عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی ایجاد کند.تشکیل این ستاد با مدیریت استاندار فارس و با حضور مدیران همه دستگاه ها و نهاد ها می تواند گامی موثر در تحقق عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در استان فارس باشد. ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس ضمن برنامه ریزی و هماهنگی دستگاه ها و استفاده از ظرفیت شهرستان ها، نخبگان و جامعه دانشگاهی می تواند مصوبات خود را در اختیار رسانه ها قرار دهد تا مردم نیز از سهم اجرایی و پیشرفت هر دستگاه در تحقق شعار سال مطلع شوند. ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس همچنین با فراهم کردن سازو کار نظارتی می تواند بر عملکرد دستگاه ها در اجرای مصوبات، نظارت و گزارش دهد»

ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در فارس ایجاد می شود

اما روز گذشته رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزی استان فارس گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در فارس ایجاد می شود و تاکنون نیز ۳۲ طرح برای سرعت بخشیدن در تعیین تکلیف به بخش خصوصی معرفی شده است.

ساسان تاجگردون در جلسه شورای برنامه‌ريزی استان فارس، گفت: از كل طرح‌های نيمه‌تمام موجود در استان، ۳۲ طرح برای تعيين تكليف و واگذاری به بخش خصوصی به سازمان مديريت و برنامه‌ريزی فارس معرفی شده است.

وی ادامه داد: ۲۲ طرح جديد نيز برای واگذاری پيشنهاد شده است.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزی استان فارس تاکید کرد: از بين طرح‌های ۳۲گانه، ۳ طرح در حوزه ورزش و جوانان قرار دارد اما به دليل اينكه اين طرح‌ها آماده بهره‌برداری بود، برای واگذاری آنها اقدام قانونی انجام شده است.

تاجگردون تصریح کرد: يازده برنامه در سطح ملی برای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تعريف شده كه با تاكيد وزارت كشور به شكل هماهنگ در استان‌ها برنامه‌ريزی و عملياتی می‌شود.

وی ادامه داد: به استناد مصوبه هيئت وزيران، ساختار پيشنهاد شده در فارس با استفاده از كارگروه‌های زيرمجموعه شورای برنامه‌ريزی ايجاد می‌شود كه به خواست وزير كشور، ساختار ستادها متناسب با ستاد ملی فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزی استان فارس، گفت: هر يك از برنامه‌های يازده‌گانه متناسب با وظايف دستگاه‌های مختلف، در كارگروه‌های تخصصی دنبال می‌شود و همان دستگاه نيز مسئوليت كارگروه را برعهده خواهد داشت.

تاجگردون تاکید کرد: با آنكه اعضای اين ستاد در استان متناسب با كشور برنامه‌ريزی شده اما در فارس بخش خصوصی را نيز سهيم خواهيم كرد.


نظرات بینندگان