کد خبر: ۸۶۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
نماینده مردم شیراز در مجلس نهم عنوان کرد

پیشنهاد اشتغال فرزندان به جای پاداش بازنشستگی

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد کردیم برای برخی اقشار به جای پاداش چند ده میلیون تومانی بازنشستگی، یکی از فرزندان شاغل به کار شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، جعفر قادری در گردهمایی فرهنگیان که با حضور حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش‌وپرورش دولت دهم برگزار شد، اظهار داشت: در بودجه سال گذشته پیشنهاد دادیم برای برخی قشرها به‌جای پاداش 20 تا 50 میلیون تومانی، یکی از اعضای خانواده وی وارد سیستم دولتی یا حتی اشتغال غیردولتی شود.

وی افزود: آنچه جامعه را می‌سازد و زمینه را برای پیشرفت فراهم می‌کند فکر و فرهنگ و خلاقیت است که فرهنگیان موتور محرکه آن هستند.

نماینده مردم شیراز در مجلس نهم ادامه داد: اگر امروز سهم ما در تولید علم شانزدهم یا هفدهم است این در نتیجه تلاش فرهنگیان محقق شده است.

وی اضافه کرد: اگر ارتباطی بین شاخص‌های اقتصادی کشور با سهم ما در تولید علم وجود ندارد به آن سبب است که مجموعه‌های مدیریتی ما نتوانسته‌اند از مجموعه ظرفیت‌های موجود در آموزش‌وپرورش استفاده و این ایده‌ها و افکار را تبدیل به ثروت و محصول کنند.

قادری خاطرنشان کرد: شاخص توسعه انسانی و درآمد سرانه رتبه ما حدود هفتادوپنج است که فاصله آن با رتبه شانزدهم تولید علم به سبب مشکلاتی است که در حوزه مدیریتی و فضای اقتصادی وجود دارد.

وی بیان کرد: امروزه آموزش‌وپرورش سرشار از نیروهای توانمند و تحصیلکرده است که اگر ارتباط سالم و منطقی بین حاکمیت و مردم وجود دارد واسطه آن فرهنگیان هستند که حضور مؤثری در جامعه دارند و به شکل‌های مختلف مسائل را از کف جامعه به مسئولان منتقل می‌کنند و از آن‌سو ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها را نیز به جامعه توضیح می‌دهند.

قادری با تأکید بر اینکه نتوانسته‌ایم چنانکه باید شأن فرهنگیان را ارج نهیم، گفت: جای اقتصاد آموزش‌وپرورش در این نهاد خالی است و این مجموعه باید مباحث اقتصادی را به صورت جدی‌تری در دستور کار قرار دهد تا بتواند از داشته‌های خود به گونه بهتری در راستای ارتقای شأن و جایگاه معلمان استفاده کند.

وی با بیان اینکه تکریم معلمان، تکریم علم و دانش است، اظهار داشت: بروز کردن هزینه نقل‌وانتقال بیمه بازنشستگی که شامل همه قشرهای اداری و از جمله فرهنگیان شده از فضاهایی است که آموزش‌وپرورش می‌تواند آن را تبدیل به احسن کند و از ظرفیت صندوق ذخیره فرهنگیان برای اشتغال فرزندان فرهنگیان بهره ببرد.

قادری تصریح کرد: افزایش سطح تحصیلات فرهنگیان یکی از راه‌هایی است که می‌تواند سطح دریافتی فرهنگیان را ارتقا دهد و البته نظام رتبه‌بندی که شروع‌شده باید تکمیل شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان