کد خبر: ۸۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

قرارداد احداث شهر سلامت شیراز به‌زودی امضا می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: قرارداد احداث شهر سلامت شیراز حداکثر تا دو هفته دیگر با پیمانکار امضا می‌شود.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس،محمدهادی ایمانیه در یک نشست خبری به‌ مناسبت هفته دیابت اظهار داشت: پیش‌نویس قرارداد احداث شهر سلامت شیراز دو روز دیگر با پیمانکار آن به امضا خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در فارس 50 مرکز سلامت فعال وجود دارد و 18 مرکز دیگر از این نوع نیز تا آخر امسال ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دیابت بیماری وحشتناک قرن به‌شمار می‌آید، افزود: به دلیل زندگی صنعتی و ماشینی دیابت نیز مانند بیماری سرطان در حال افزایش است.

این مسئول با بیان این‌که بیماری دیابت با دخالت‌های انسانی و تغییر سبک زندگی قابل‌ پیشگیری است، افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی استان فارس موظف به غربالگری بیماران در زمینه‌هایی مانند دیابت و فشار خون شده‌اند که در صورت تشخیص این نوع بیماری‌ها، این بیماران را تحویل پزشکان خانواده خواهند داد.

وی با اشاره به این‌که سبوس گندم از 11 نوع سرطان جلوگیری می‌کند، اعلام کرد: امروز عصر در نشستی با معاون استاندار فارس امکان صدور مجوز به برخی نانوایان این استان برای مجوز تولید و فروش نان‌های سبوس‌دار بررسی می‌شود.

ایمانیه در گفت‌وگو با خبرنگاران همچنین از راه‌اندازی سومین مرکز جامع توان‌بخشی در باغ جنت شیراز، ایجاد مرکز درمان در منزل بیماران سرطانی در روزهای آینده خبر داد.

*دیابت هفتمین علت مرگ انسان‌ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز درباره برنامه‌های هفته دیابت به خبرنگاران گفت: دیابت هفتمین علت مرگ‌ومیر در دوران معاصر است.

محسن مقدمی با بیان اینکه فقط چهار درصد از بیماران دیابتی شناسایی ‌شده‌اند، افزود: بسیاری از مردم ممکن است از بیماری دیابت خود آگاه نباشند.

وی دستگاه‌های شخصی و خانگی تست قند خون را دقیق ندانست و خاطرنشان کرد: افراد باید از پزشکان خانواده بخواهند که قند آنان را چک کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از این نشست خبری با تاکید بر اینکه 20 درصد از مردم این استان در معرض دیابت هستند اعلام کرد: دادستان انقلاب شیراز به قهوه‌خانه‌های این شهر مجوز عرضه قلیان نمی‌دهد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان