کد خبر: ۸۶۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵

حمله انتحاری کابل با دستکم 208 زخمی

وزارت بهداشت افغانستان تایید کرده که ۲۰۸ نفر در انفجار امروز در محله پل محمود خان واقع در مرکز شهر کابل زخمی شده‌اند و شمار آنها در حال افزایش است.
به گزارش شیرازه به نقل از سخنگوی این وزارتخانه به بی‌بی‌سی گفت که در مورد تعداد افرادی که در این رویداد کشته شده‌اند، اطلاعی در دست ندارد، چرا که آن‌ها را نیروهای مسلح به بیمارستان‌های نظامی انتقال می‌دهند. این نیروها هنوز آماری در این مورد منتشر نکرده‌اند.

پیش از این سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفته بود در این رویداد یک خودرو مملو از مواد منفجره در نزدیک یک شعبه اداره امنیت ملی که مسئول محافظت از رجال برجسته است، منفجر شد.

او افزود که احتمال آن وجود دارد که دو یا سه مهاجم انتحاری دیگر هم در محل انفجار وجود داشته باشند که برای پاسخگویی به تهدیدهای احتمالی به تعداد کافی از نیروهای امنیتی در آن جا مستقر شده‌اند.

در پی این حمله انتحاری آژیر هشدار سفارت آمریکا در پایتخت این کشور به صدا درآمد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دود سیاه غلیظی در اطراف سفارت آمریکا در کابل حدود ساعت 9:45 صبح به وقت محلی مشاهده شد.

این انفجار هیچ خسارتی به سفارت آمریکا در کابل وارد نکرد؛ انفجاری که چند روز پس از اعلام آغاز حملات بهاره طالبان رخ داده است.

طالبان هشدار داده در جریان حملات بهاره تحت عنوان "عملیات عمری" حملات گسترده‌ای را علیه مواضع "دشمن" صورت خواهند داد.

دولت کابل امیدوار است طالبان را برای پایان دادن به این درگیری‌های طولانی به پای میز مذاکره بازگردانند.

انفجار امروز در منطقه پررفت و آمد در کابل در نزدیکی اداره امنیت ملی، کاخ ریاست جمهوری، وزارت دفاع و بسیاری از ساختمان‌های مهم دولتی رخ داد. این انفجار پنجره ساختمان‌ها تا شعاع 10 مایلی را لرزاند و بسیار مهیب بود.

انتهای پیام

نظرات بینندگان