کد خبر: ۸۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵

تکنولوژی که جهان عکاسی را زیر و رو می کند +تصاویر و فیلم

محققان دانشگاه کلمبیا روی ساخت یک دوربین جدید کار می‌کنند که می‌تواند جهان عکاسی را به لرزه درآورد.
به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران، محققان دانشگاه کلمبیا توانستند از یک ورقه منعطف دوربین طراحی کنند که قابلیت تصویر برداری از زوایای مختلف را دارد. در این تکنولوژی، ورقه ها به گونه ای طراحی شده اند که می‌توانند در جهات مختلف خم و راست شوند تا بتوانند تصاویر بی‌همتا و جذابی را ثبت کنند که هیچ دوربین حرفه ای تا حالا قادر به ثبت آنها نشده است.

با این تکنولوژی جهان عکاسی را زیر و رو کنید + تصاویر

برای نمونه می توانیم این دوربین خارق العاده را بر روی یک تیرچراغ برق در یک تقاطع شلوغ قرار داده و  بچرخانیم تا تصویری 360 درجه از آن محل شلوغ را ثبت کند. که شگفتی جدیدی در دنیای پانوراما حاصل شده است.

طراحان کلمبیایی بخاطر این که دوربین‌های عادی، تنها قادرند از یک نقطه مشخص تصویر بگیرند، به فکر افتادند تا ایده ساخت دوربینی را بدهند که از زوایا و مناظر مختلف تصاویر را ثبت می‌کند. این امکان از طریق قراردادن تعدادی سنسور دوربین در یک ورقه منعطف حاصل می شود.

با این تکنولوژی جهان عکاسی را زیر و رو کنید + تصاویر

با روی کار آمدن این دوربین ها، جهان به شیوه‌ای در تصاویر ثبت خواهد شد که هرگز فکرش را هم نمی‌کردیم. محققان معتقدند با این سیستم عکس‌برداری هر سطحی از اشیا قادر خواهند بود اطلاعات بصری را ثبت کنند.



نظرات بینندگان