کد خبر: ۸۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

شهید مدافع حرمی که اموالش را وقف کرد+تصاویر

پدر اولین شهید مدافع حرم استان بوشهر گفت: بعد از شهادت ایشان، همه اموال طبق وصیت شهید در راه خدا وقف شد.
به گزارش شیرازه به نقل از "دانشجونیوز" ، هیات رئیسه و اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان با معیت رییس بسیج اصناف و بنیاد شهید شهرستان دشتستان با خانواده اولین شهید مدافع حرم استان بوشهر شهید محمد احمدی جوان دیدار و با هدایایی مراتب تقدیر و تشکر خود را از این خانواده به جا آوردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان با اشاره به مقام شامخ شهداء ، پیروی از راه شهیدان را موجب رستگاری و عاقبت بخیری دانست و گفت: «سخن راندن در باب شهیدان و شهادت بسیار مشکل است چرا که مقام والای این عزیزان توان را از زبان می گیرد و انسان را لاجرم به ستایش وجودشان وا می دارد».

داوود یحیایی ضمن حمایت از حرکت های ارزشی و دیدار با خانواده های محترم شهدا، شهدای مدافع حرم را متفاوت با سایر شهداء دانست و گفت: «به تعبیر مقام معظم رهبری شهداء مدافع حرم دو نوع پاداش را می برند یکی اجر شهادت و دیگری شهادت در غربت، بنابراین مقام این شهداء باید پاس داشته شده و یاد و خاطره ایشان را زنده نگه داریم تا روشنگر راه پرپیچ و خم دنیای امروز باشد.».

وی با توجه به رویکرد فرهنگی دانشگاه در سال جدید اضافه کرد: «این بزرگداشت ها و پاسداشت ها یکی از بهترین برنامه های فرهنگی است که باعث آشنایی جوانان با سیر و سلوک شهداء و زندگی آنها قبل از شهادت شده و این زیباترین الگویی است که یک جوان ایرانی می تواند برای ساختن زندگی خود از آن بهره ببرد و خود را در مقابل تهاجم های فرهنگی بیگانه بیمه کند».

سیدایوب موسوی رییس بسیج اصناف شهرستان دشتستان نیز با اشاره به نزدیکی ایام اعتکاف و خودسازی در این روزها، سرکشی از خانواده شهداء را موجب افزایش معنویت جوانان دانست و گفت: «مسیری که شهیدان انتخاب کرده اند باید پاس داشته شود و توسط جوانان ادامه یابد زیرا این راه است که ما را به خوشبختی و سعادت می رساند و از غرق شدن در دنیای فانی و زودگذر برحذر می دارد، بنابراین جوانان عزیز و بالاخص دانشجویان با شرکت در این محافل و آشنایی با شهداء و مطالعه وصیت نامه آنان پا در رکابشان گذاشته و سربازهای اسلام در جنگ نرم امروز در مقابل دشمن باشند».

پدر شهید محمد احمدی جوان نیز با بیان خاطراتی از شهید محفل را نورانی و بیان کرد:

«شهید آمر به معروف و ناهی از منکر بود و در هر شرایطی این کار را انجام می داد و به آن بسیار معتقد بود و این از آموزش های قرآنی و مذهبی بود که از کودکی در مجالس و مساجد فرا گرفته و به آن عمل می کرد».

پدر شهید ادامه داد: «ایشان مدرس احکام بود و در مسجد کلاس های آموزشی برگزار می‌کرد و برنامه‌ریز مراسمات مذهبی در مسجد بود لذا از این شرایط استفاده کرده و با یاری دوستان به کمک مستمندان برای ساخت خانه و دیگر مسائل می شتافت به طوری که بعد از شهادت ایشان، همه اموال طبق وصیت شهید در راه خدا وقف شد.»

/ انتهای پیام

نظرات بینندگان