کد خبر: ۸۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
همایش بررسی ماهیت «تشیع انگلیسی»

چرا شیعیان انگلیسی و داعش یک هدف دارند؟!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هدف تشیع انگلیسی تبدیل دو قطبی «اسلام و کفر»، «شرک و فساد» به دو قطبی «شیعه و سنی» است.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، همایش «تشیع انگلیسی» عصر امروز (31 فروردین)‌ با حضور آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت‌الله قرهی، مدیر مدرسه علمی امام مهدی(عج)، حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و صالح قاسمی نویسنده کتاب «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی» و جمعی از طلاب و دانشجویان علاقه‌مند در حوزه هنری برگزار شد.

حسن رحیم‌پور ازغدی در این همایش طی سخنانی با بیان اینکه بسیاری جریانات شیعیان انگلیسی را نمی‌شناسند، افزود: اینکه در جامعه‌ای آخوند شیعه تقریبی محدود شده و آخوند شیعه نمایی پررنگ می‌شود، نشان از تفکر شیعه انگلیسی دارد. تعبیر english shia ، تعبیر صحیحی نیست چرا که به بسیاری از شیعیانی که در انگلستان زندگی می‌کنند تلقی می‌شود باید مفهوم صحیحی برای آن به لحاظ زبانی انتخاب کرد این تنها ترجمه تحت اللفظی آن است.

وی با تأکید بر اینکه مسئله شیعه انگلیسی در چند مشخصه و چند شبکه ماهواره‌ای خلاصه نمی‌شود و این تنها منحرف کردن بحث است، افزود: اصلا نباید تصور کنیم این شیعیان به چند نفر و چند دکان خلاصه شده‌اند چرا که این یک جریان فکری است شیع انگلیسی قبل تر از خود انگلستان وجود داشته همان کسانی که این تفکر را ایجاد کردند در زمان حضرت علی (ع)، امام حسن(ع) و امام حسین (ع) نیز ایشان را تنها گذاشتند و به دنبال مادیات رفتند.

رحیم پورازغدی در ادامه یادآور شد: خیلی از ماها همین الان هم در کربلا بودیم فرار می‌کردیم، بخشی از اینها همین ما و شما هستیم! داخل حوزه‌های علمیه نجف و کربلا و قم و ... نیز هستند، چرا که تفسیر اینها از شیعه خود محورانه و سازش کارانه است. امام صادق (ع) می‌فرمایند که اگر من به اندازه یک گله بز عاشق داشتم قیام می‌کردم این را کسی می‌گوید که بیش از 4 هزار شاگرد تربیت کرده است!

وی با بیان اینکه مسئله شیعه انگلیسی مسئله تازه‌ای نیست و همیشه بوده است، افزود: اینها را شخصی نکنیم چرا که یک طیف هستند که یک سرش شاید خود ما و یک سر دیگر افراطیون آنها هستند.حال آن سر افراطی را که شمشیر می‌کشد باید افشا کرد تا حساب کار دست همه بیاید.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه برخی هیئات مذهبی، مداح‌ها، طلبه‌ها و مردم را باید آگاه کنند، توضیح داد: رهبران این گروه‌ها و تفکرات سازماندهی شده باید شناخته شده و افشا شوند. ظلمی که این تیپ فکری به تشیع می‌کند بیش از صدمه دیگر دشمنان شیعه است اینها اگر هدفشان هم منفی نباشد که هست، باز هم بهانه دارند. بنابراین مشکل ما با خود قمه زنی نیست کل این مباحث سمبلیک است آن معنای‌ اجتماعی‌اش مهم است.

وی یادآور شد: ظلم بزرگ تفکر شیعه انگلیسی به شیعیان و اهل بیت (ع) این است که به اهل بیت (ع) احترام نمی‌گذاشتند. این عدم احترام در صدر اسلام نیز وجود داشت. اولین حلقه اطراف باب و بها نیز همینگونه شکل گرفت یک عده طلبه معمم بودند که بعد بی دین و لامذهب شدند که از درون خود حوزه‌ها شکل گرفتند اینها دیگر دین و نماز و ازدواج و همه چیز را کنار گذاشتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هدف بعدی تشیع انگلیسی تبدیل دو قطبی اسلام در برابر کفر، دیکتاتوری و شرک و فساد به دو قطبی شیعه و سنی است. اینها نمایندگان قلابی شیعیان هستند و نمایندگان مانند آنها در اهل سنت  تکفیری‌های هستند.

وی با بیان اینکه سنی‌ها مخالف این وهابی‌ها و خود محب اهل بیت (ع) هستند، افزود: متأسفانه دیگر صدای شیعه و سنی واقعی در تریبونی نمی‌پیچد و این صدای دو قطبی شیعه و سنی موضوع مصنوعی است که در تریبون‌های دنیا پخش می‌شود. امروز دو قطبی اسلام و کفر به دو قطبی شیعه و سنی تبدیل شده است.

رحیم پورازغدی اظهار داشت: جان کری در جایی از صحبت‌هایش می‌گفت که جنگ سی ساله مسیحیان در اروپا امروز در خاورمیانه راه افتاده است. این مرجع سوزی و مرجع سازی را باید در نظر بگیریم از زمان ائمه (ع) هم بوده امام خمینی (ره) هم می‌گفت که در حوزه‌ها نفوذ دارند که البته کسی نمی‌شناسدشان، معمم و استاد اخلاق هستند و همه تصور نور محض از آنها دارند. زمانی کار اینها می‌گیرد که یک مشت شیعه عوام بدون معرفت دورشان جمع شوند.

وی در ادامه گفت: بنده مخالف شعور بدون شور هستم هر چند هر دو اینها در کنار یکدیگر معنا می‌یابد باید عالم، اهل عمل و جهاد بود. نگاه مادی و دنیوی به دین آن سوی سکولاریسم است. اینها همان شیعیان انگلیسی هستند که ظاهر حرفشان همه مذهبی است.
نظرات بینندگان