کد خبر: ۸۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
مسئول تسهیلات ایمنی و اجرایی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شیراز:

آسفالت خیابان‌های شیراز پلیمری می‌شود

مسئول تسهیلات ایمنی و اجرایی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شیراز گفت: در حال تلاش برای استفاده از آسفالت‌های پلیمری برای پوشش معابر شیراز هستیم.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سیروس کرونی در پاسخ به برخی از انتقادات در مورد تابلوهای ترافیکی سطح شهر اظهار داشت: بر اساس قانون اقدام به نصب این تابلوها می‌شود و هدف این است که مسیرها برای عابران و رانندگان گویا باشد و این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که چنانچه تابلو در محل مناسبی نصب نشود و شخصی دچار حادثه شود شهرداری و پلیس مقصر شناخته می‌شوند.

وی افزود: بنابراین کارشناسی‌های صورت گرفته توسط پلیس برای نصب تابلوهای موردنیاز، بعد از طرح در کمیته ایمنی و مصوب شدن در شورای ترافیک اجرایی می‌شود.

کرونی در مورد فعالیت کمیته ایمنی گفت: این کمیته در سال گذشته یک‌هزار و 500 دستور کار ایمن‌سازی را در 23 جلسه مورد بررسی قرار داد.

این مسئول در مورد انتقاداتی که به نصب یا عدم نصب سرعت‌گیر در معابر ایراد می‌شود بیان داشت: نصب سرعت‌گیر در معابر اصلی ممنوع و در معابر فرعی مجاز است و برای حفاظت جان مردم در مسیرهای پرتردد فرعی، ناگزیر از استفاده از آن هستیم.

وی افزود: البته باید تلاش کنیم که با فرهنگ‌سازی و آشنایی مردم و رانندگان با حقوق یکدیگر، از سرعت‌گیرها کم کنیم و یا این‌که با تمهیداتی مانند نصب دوربین، نظارت‌ها را به‌گونه‌ای دیگر انجام دهیم.

کرونی در مورد خط‌کشی معابر که یکی از وظایف سازمان حمل‌ونقل و ترافیک است گفت: در سال گذشته اقدام به خط‌کشی طولی 370 هزار متر از خیابان‌های شیراز شده است که در برخی از معابر کم‌تردد به‌صورت یک‌جزئی و در معابر پرتردد به‌صورت دوجزئی اجرا شد و عمر خط‌کشی‌های یک‌جزئی یک تا دو سال است و خط‌کشی‌های دوجزئی، حدود سه سال عمر دارد.

وی افزود: با توجه به این‌که نوع آسفالت در عمر خط‌کشی‌ها مؤثر است در حال تلاش برای استفاده از آسفالت‌های پلیمری هستیم.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان