کد خبر: ۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۸۹

افشای کمک مالی آمریکا به مبارک برای سرکوب اعتراضات +سند

افشای یک سند کنگره آمریکا نشان می‌دهد که واشنگتن سالانه 250 میلیون دلار کمک اقتصادی، 300 میلیون دلار کمک نظامی و دو میلیون دلار برای حفظ شرایط سیاسی مصر و سرکوب اعتراضات مردمی به رژیم مبارک ارایه می‌کرده است.

به نقل از پایگاه خبری – تحلیلی "ولترنت" افشای گزارش سرویس تحقیقات کنگره در رابطه با روابط آمریکا و مصر، ابعاد جدیدی از همکاری‌های رژیم دیکتاتوری مصر و سران آمریکا را مشخص کرده است.
این گزارش نشان می‌دهد که واشنگتن سالانه 250 میلیون دلار کمک اقتصادی، 300 میلیون دلار کمک نظامی و دو میلیون دلار برای حفظ شرایط سیاسی مصر و سرکوب اعتراضات مردمی به رژیم مبارک ارایه می‌کرده است.
علاوه بر این نیز آمریکا کمک‌های مالی را برای عملیات‌های ویژه در مصر هزینه می‌کرده است.


 



ولترنت در ادامه با تاکید بر آنکه کمک‌های آمریکا به مصر در راستای سیاست‌های رژیم‌صهیونیستی انجام می‌شده است می‌نویسد: گزارش تحقیقاتی کنگره آمریکا نشان می‌دهد که آمریکا به دنبال راهی برای انتقال قدرت از مبارک به پسرش بوده است.

 


نکته جالب آنکه در بخشی از گزارش مذکور که تاریخ آن مربوط به چند روز پیش از شروع اعتراضات مردم مصر است، تحت عنوان "مدیریت انتقال قدرت در مصر" راهکارهایی را برای به قدرت رساندن جمال مبارک در انتخابات آتی مصر ارایه می‌دهد. که این امر بدان معناست که آمریکا که شروع اعتراضات مردمی علیه حسنی مبارک را پیش‌بینی می‌کرده، ضمن حمایت ار رژیم مصر قصد داشته تا پسر دیکتاتور مصر را پس از او به قدرت برساند که البته با قیام مردم مصر این نقشه آمریکا نیز شکست خورد.
بر اساس این گزارش، در واقع هیچ یک از کمک‌های مالی آمریکا به مصر برای کمک به مردم این کشور نبوده است بلکه آمریکا به دنبال آن بوده تا با تامین رژیم مصر، مبارک را راضی کند تا مرزهایش را به روی فلسطینیان ببندد تا بدین طریق محاصره غزه توسط رژیم‌صهیونیستی عملی شود.
انتهای پیام/85

نظرات بینندگان