کد خبر: ۸۷۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵

دوپینگ انتخاباتی اصلاح طلبان با سفر عارف به فارس

ثابت ماندن سبد آرای اصلاح طلبان و افزایش تدریجی آرای اصولگرا ها در فارس باعث شده تا لیدرهای جریان اصلاحات با حضور در استان از همه ظرفیت ها جهت رای آوری کاندیدای مطبوعشان استفاده کنند.
به گزارش شیرازه، شمارش معکوس جهت برگزاری انتخابات دور دوم مجلس دهم شورای اسلامی آغاز شده و با شروع فرایند تبلیغات، تکاپوی جریان های سیاسی برای کسب 68 کرسی باقی مانده پارلمان سرعت گرفته است.

ثابت ماندن سبد آرای اصلاح طلبان و افزایش تدریجی آرای اصولگرا ها در استان فارس«قادری در حوزه انتخابیه شیراز، طهماسبی در حوزه انتخابیه نیریز واستهبان، عسکری در حوزه انتخابیه داراب و زرین دشت و مرادی در حوزه انتخابیه نوراباد» باعث شده تا لیدرهای جریان اصلاحات با حضور در استان از همه ظرفیت ها جهت  رای آوری کاندیدای مطبوعشان استفاده کنند و در واقع دوپینگی باشد برای سه نامزدی که با برند اصولگرایی وارد کارزار انتخابات نشده اند.

 عارف منتخب مردم تهران که این روزها لابی خود را برای تصاحب ریاست مجلس دهم آغاز کرده طی چند روز آینده به فارس سفر می کند تا مردم را به رای دادن به کاندیداهایی که از هم اکنون ریاست او را بر مجلس پذیرفته اند دعوت کند.این در حالی است که برخی اصلاح طلبان و حامیان دولت معتقدند که لاریجانی بهتر از عارف می تواند مجلس دهم را با توجه به منافع آنها اداره کند. چرا که وی طی دو سال اخیر بیشترین تعامل را در مجلس با دولت داشته و همچنین بهتر از عارف می تواند به خواسته های آنها جامع عمل بپوشاند.

از طرفی به باور تحلیلگران افکار عمومی، عارف فاقد پایگاه اجتماعی در بین مردم استان فارس است. مردمی که هرگز قیم بودن امثال معین و موسوی لاری را نپذیرفته اند.

محمد رضا عارف به عنوان معاون اول دولت اصلاحات در زمان مسئولیت نیز توجه ویژه ای به فارس نداشت، که حالا برای جلب اعتماد مردم به این استان سفر می کند.
سفر او صرفا با انگیزه ریاست در مجلس است نه با هدف خدمت و توجه به مردم که اگر بود باید در ایام مسئولیت وی رقم می خورد.
نظرات بینندگان