کد خبر: ۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۷ - ۲۰ بهمن ۱۳۸۹

اعتصاب 20هزار نفری کارگران مصری و استیصال رژیم مبارک

بیش از 20 هزار کارگر کارخانه‌های مصر امروز چهارشنبه دست از کار کشیدند. سلیمان اعلام کرده است که دولت بیش از این قادر به تحمل اعتراضات نیست.

به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، پیوستن کارگران به اعتراضات مردم مصر و شروع اعتصابات سراسری، رژیم مبارک را به شدت دچار مشکل کرده است.
خبرنگار الجزیره  بااعلام این خبر که بیش از 20 هزار کارگر کارخانه‌های مصر امروز چهارشنبه دست از کار کشیدند. این اقدام را پیروزی بزرگی برای معترضان توصیف کرد.
به گزارش پرس‌تی‌وی، سلیمان معاون مبارک نیز اعلام کرده است که دولت نمی‌تواند مدت زیادی اعتراضات را تحمل کند.
بر اساس این گزارش، شانزدهمین روز اعتراضات مردمی مصر نیز شاهد تظاهرات میلیونی معترضان در میدان التحریر قاهره و دیگر شهرهای این کشور بود و معترضان بار دیگر تاکید کردند تا زمان کناره‌گیری مبارک دست از اعتراضات برنخواهند داشت.
این گزارش حاکیست، تنها در قاهره پایتخت مصر دست‌کم 6هزار کارگر دست به اعتصاب زده‌اند و خواهان برکناری دولت حاکم بر کشور هستند.
در همین حال اجتماع هزاران نفری مردم شهر اسکندریه موجب شده تا این فعالیت‌های این شهر بطور کامل متوقف شود.

دستور وزیر کشور برای اجیر کردن آدم‌کش
از سوی دیگر انتشار نامه وزیر کشور مصر که از پلیس این کشور خواسته تا با اجیر کردن اوباش و آدم‌کش‌ها، معترضان را سرکوب کند، واکنش شدید معترضان را در پی داشته است.
خبرگزاری رویترز نیز دقایقی پیش از صف‌آرایی ارتش مصر در جاده‌های منتهی به کاخ ریاست‌جمهوری قاهره و تشدید تدابیر امنیتی در این منطقه خبر داد.
در درگیری‌های امروز و شب گذشته مصر دست‌کم سه نفر کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/85

نظرات بینندگان