کد خبر: ۸۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
باحضورمسئولین شهرستانی

زنگ سلامت در سپیدان نواخته شد

به مناسبت آغاز هفته سلامت ؛زنگ سلامت در مدرسه ابتدایی شهید احمدی سپیدان با حضور مسئولین شهرستانی نواخته شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مارگون، در این مراسم  فرخ روز ،رییس شبکه بهداشت و درمان ، مهبودی رییس آموزش و پرورش ، کریمی رییس مرکز بهداشت و جمعی از کارشناسان  بهداشتی  حضور داشتند . فرخ روز رئیس  شبکه بهداشت و درمان پیرامون شعار  هفته سلامت تحت عنوان غلبه بر دیابت و پیشگیری از این بیماری ، عدم مصرف مواد غذائی فاقد ارزش کافی از قبیل تنقلات و فست فودها ،نقش دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت خانواده ها در جهت  رعایت اصول و آداب مصرف مواد غذائی و شیوه ی زندگی سالم تاکید نمود .

 وی در این آیین با بیان اینکه دیابت را می توان مادر بیماری ها نامگذاری کرد گفت :با آگاهی از این بیماری و اقدامات مناسب می توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.وی انجام ورزش و تغذیه سالم را مناسب ترین راه برای پیشگیری و کنترل دیابت برشمرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان سپیدان گفت: اگر خود مراقبتی را به عنوان یک اصل مهم مورد تاکید قرار دهیم کمک موثری در زمینه ارتقای شاخص های سلامت در شهرستان به عمل آورده ایم.
فرخ روز افزود: باید مردم خوب شهرستان سپیدان بویژه اهالی فرهنگ و دانش آموزان کوشا در ارتقای سطح سلامت شهرستان کمک کنند تا به اهداف خود در این زمینه برسیم.
وی تصریح کرد: لازم است در این راستا دانش آموزان نیز مانند سایر اقشار جامعه با اصول سلامتی و تغذیه سالم آشنا شوند و آن را در زندگی روزانه خود عملی کنند.
رییس شبکه بهداشت و درمان سپیدان برگزاری کارگاه آموزش تغذیه سالم و جشنواره غذاهای سنتی، برپایی نمایشگاه سلامت، پیاده روی عمومی، ویزیت رایگان و برگزاری مسابقات نقاشی در مدارس طرح مروج سلامت را از برنامه های بزرگداشت این هفته در سپیدان برشمرد.


 مهبودی رییس آموزش و پرورش سپیدان نیز گفت: جایگاه امروز نظام سلامت در جامعه آنقدر ارزشمند است که نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس نشان از اهمیت این موضوع دارد.
سعید مهبودی افزود: در آموزه های دینی نیز به موضوع سلامت تاکید بسیار شده تا انسان ها از بدو تولد تا پایان عمر، به این مهم باید توجه ویژه و اساسی داشته باشند چون سلامتی جسم موجب سلامت روح و روان می شود.


به گفته وی، مدیران مدارس و مربیان پرورشی باید به دانش آموزان خود در خصوص رعایت موازین بهداشتی و حفظ سلامت تاکید کرده و این اصل مهم را در محیط مدارس عملیاتی کنند.
در حاشیه این مراسم از دانش آموزان طرح مروج سلامت تجلیل به عمل آمد، از حاضرین فشار خون گرفته شد و نمایشگاه نقاشی با موضوع سلامت نیز دایر شده بود.

نظرات بینندگان