کد خبر: ۸۷۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۷ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
حضور پروفسور سمیعی در شیراز؛

از توصیه به دختران دانشجوی پزشکی تا امضا تفاهم نامه احداث یک مرکز علوم اعصاب جنوب کشور در شیراز+ عکس

بهانه حضور پروفسور سمیعی درشیراز،امضای تفاهم نامه همکاری بین استانداری فارس ، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مرکز علمی هانوفر آلمان بود که طبق این تفاهم نامه یک مرکز مجهز علوم اعصاب کشور در شیراز احداث خواهد شد.

به گزارش شیرازه، روز شنبه شیراز میزبان "مجید سمیعی" بود، نام آشنایی که باعث افتخار همه ایرانیان در سراسر جهان است.مردی که عمر و جوانی خود را در راه کسب علم پزشکی صرف کرده اما مقهور و مغرور آن نبوده وبه عنوان یک متخصص و استاد برجسته مغز و اعصاب همچنان به فکر توسعه علم پزشکی وخدمت به مردم و پیشرفت کشورش است.

بهانه حضور پروفسور سمیعی درشیراز،امضای تفاهم نامه همکاری بین استانداری فارس ، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مرکز علمی هانوفر آلمان بود که طبق این تفاهم نامه یک مرکز مجهز علوم اعصاب کشور در شیراز احداث خواهد شد.

از توصیه به دختران دانشجوی پزشکی تا امضا تفاهم نامه احداث یک مرکز مجهز علوم اعصاب کشور در شیراز+ عکس

حضور پرشور و پرتعداد دانشجویان علوم پزشکی شیراز برای شنیدن صحبتهای دکتر سمیعی که هم جنبه علمی داشت و هم سفارش و توصیه پدرانه به دانشجویان، نشان دهنده علاقه آنها به کسب فیض از محضر یک استاد فرهیخته بود.استادی که به دانشجویان دختر یادآور می شد که کسب علم مهم است اما نقش مادری و حضور موثر داشتن درخانواده هم مهم است که نباید فراموش شود و توصیه دیگر وی به همه دانشجویان این بود که از کاستی ها خسته نشوند واگر برای علم آموزی به کشورهای خارجی می روند، مردم و کشورشان را فراموش نکنند.

از توصیه به دختران دانشجوی پزشکی تا امضا تفاهم نامه احداث یک مرکز مجهز علوم اعصاب کشور در شیراز+ عکس

این استاد می گوید:در آلمان دو ونیم میلیون دانشجو تحصیل می کنند در حالی که در کشور ما 5 میلیون نفر دانشجو هست که اگر نیروهای خود را جمع کنیم و از آنان بهره ببریم طی 10 سال آینده راهی را می‌رویم که کشور آلمان در حال پیمودن آن در جهان است.

پروفسور سمیعی که بنیانگذار پروژه مهم "آفریقا 100"است ،در جمع دانشجویان به بیان ضرورت ارتقای دانش جراحی مغز واعصاب در سراسر قاره آفریقا و همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در راستای این پروژه و پذیرش 10 دانشجوی آفریقایی برای ادامه تحصیل و کسب تخصص در مغز و اعصاب اشاره کرد که با وعده بورسیه 20 دانشجوی دیگر آفریقایی از سوی دکتر ایمانیه اشک های شوق از چشمانشان جاری شد.

در این برنامه که با حضور استاندار فارس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد از پروفسور سمیعی تقدیر و به‌ عنوان استاد افتخاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز معرفی شد.

مجید سمیعی که در حال حاضر ریاست بیمارستان خصوصی علوم عصبی هانوفر در آلمان را بر عهده دارد در جمع خبرنگاران و اهل رسانه فارس نیز حاضر شد و در خصوص احداث مرکز علمی ، تحقیقاتی و درمانی علوم اعصاب در شیراز گفت: این مجموعه می تواند یکی از بهترین مراکز علوم اعصاب در منطقه بشود که برای احداث آن همکاری مسئولان و کمک خیرین را می طلبد.

وی ادامه داد: دانشجویان و اساتید با مراجعه به این مرکز و انجام پروژه های علمی خود می توانند در سطح بین المللی گام های موثر برداشته و مسیر نویی را ترسیم کنند.

پروفسور سمیعی افزود: در تهران از 5 سال پیش مرکز بین المللی علوم اعصاب که مشابه آن درهیچ جای جهان وجود ندارد، در حال ساخت است و امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد. مرکز علوم اعصاب درشیراز به صورتی ساخته خواهد شد که تمام احتیاجات را برطرف کند.

سمیعی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تاکید بر رعایت اخلاق پزشکی و توجه پزشک و بیمار به حقوق متقابل همدیگرخاطر نشان کرد: حدود 50 میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و با وجود مشکلات مالی در برخی اقشار جامعه مرکز علوم اعصاب نباید مختص به قشر خاصی بشود وهمه مردم حق استفاده و بهره مندی از آن را دارند.

استاندار فارس که دراین نشست خبری حضور داشت ضمن تقدیر از حضور پروفسور سمیعی و اشاره به موقعیت شیراز به عنوان قطب پزشکی در جنوب کشور بیان کرد:درآینده ای نه چندان دور با تامین منابع مالی دولتی و کمک خیرین مرکز علوم اعصاب شیراز در بولوار حسینی الهاشمی به مساحت 10 هکتار احداث می شود.

نظرات بینندگان