کد خبر: ۸۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
شهردار مرودشت در اولین پاتوق مطالبه گری سال 95 پاسخ داد؛

از استخدام برادر عضو شورای شهر تا بنرهای آقای نماینده و اخراج کارگران شهرداری

شهردار مرودشت در اولین پاتوق مطالبه گری سال 95 حاضر و به سوالات دانشجویان در خصوص آسفالت، بنرهای تقدیر از نماینده، استخدام برادر عضو شورا در شهرداری، اخراج کارگران شهرداری پاسخ داد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مرودشت نا، سیدمنصور جعفری شهردار مرودشت اولین مسئولی است که میهمان پاتوق مطالبه گری دانشجویی مرودشت شد.

سید منصور جعفری شهردار مرودشت

سید منصور جعفری شورا را یک نهاد نظارت خواند  و  اظهار داشت : اگر تعامل خوبی با مجموعه شورا باشد کارهای شهر بخوبی انجام میگیرد ولی اختیارات در امور پرسنلی و  مالی و کارهای اجرایی از طریق شهردار  پیگیری می شود.

جعفری  افزود: ظرفیت های مرودشت شایسته دومین شهر استان نیست ضمن اینکه شیراز یک جهان شهر است ولی اگر مرودشت در نزدیکی شیراز نبود قطعا مرکز استان بود.

دانشجویان مرودشت

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان" مبنی بر اینکه در زمانی که اتوبوس های خط واحد  از دانشجویان هزینه ای را از شهریه اخذ میکرد و به حساب سازمان اتوبوس رانی میرفت بعلت اینکه شما ذینفع بودید، قصد  تشویش دانشجویان و برگشتن به حالت قبل را داشتید چه پاسخی به این سوال دارید ؟ " ، در آن زمان بنده بعنوان یک مسئول سیاسی شهر در فرمانداری بودم و درسهایم را حفظ هستم که نباید تنش ایجاد کنم ولی در نهایت با گرفتن جلسات فراوان حق را به دانشجویان دادیم که خواسته و ناخواسته مجبور به پرداخت هزینه نشوند .

شهردار مرودشت ادامه داد : این موضوع را کاملا رد میکنم.

سیدمنصور جعفری شهردار مرودشت

جعفری در پاسخ به این سوال که چرا بنرهایی از نماینده مردم مرودشت  را ابتدای روستای فیروزی و برخی نقاط دیگر در تشکر از وی بدلیل آسفالت  نصب کرده بودند و اینکه آسفالت مناطق در دید مردم مانند خیابان در آستانه انتخابات  و نقش شهرداری و شورای شهر در این اقدامات ابراز داشت : بنده آن موقع شهردار نبوده ام ؛ و از 17آبان ماه شهردار بوده ام .

وی ادامه داد :نماینده 1200تن قیر رایگان را برای آسفالت گرفته بود و ما باید طبق تعهدات به وزارت راه و شهرسازی آن را در معابر اصلی شهر استفاده میکردیم که حجم ترافیکی بیشتری را متحمل می شوند و هرچه ما بگوییم که رنگ و بوی انتخاباتی نداشته است بدلیل نزدیکی به برهه انتخابات در اذهان مردم اینگونه تعبیر شده است .

دانشجویان مرودشت

جعفری در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به شرایط جوی آسفالت کردن تا چند روز قبل از انتخابات ادامه پیدا کرد ؛  پاسخ داد:  هر وقت درجه حرارت مهیا بود ما کارها را انجام می دادیم، تا عید هم اسفالت را ادامه دادیم و الان کارخانه در حال اور هال هست.

وی در ادامه گفت: ما مجبور بودیم قیری را که بخاطر ارزانی نفت به صورت رایگان در اختیار شهرداری ها قرار گرفته بود مصرف کنیم و اگر مصرف نمی کردیم به شهر دیگری ان را تخصیص میدادند .

آیینی مسئول بسیج دانشجویی مرودشت

شهردار مرودشت در پاسخ به دانشجوی مطالبه گری در خصوص اینکه صدو چند  نیرویی که بتازگی از شهرداری اخراج شده اند عموما اقوام اعضای شورای شهر و کارمندان شهرداری هستند با کدام مجوز مشغول به کار شده اند و در باب این تخلف ابراز داشت: من هم معتقد هستم نان بریدن هنر نیست و این نیروها به صورت غیر قانونی وارد شهرداری شده بودند و وقتی من شهردار شدم سازمان بازرسی، اداره اطلاعات و استانداری وارد این موضوع شده بود و بخاطر ایام حساس انتخابات و بهره برداری رسانه های بیگانه و شب عید تصمیم بر این شد که در این زمان این نیروها تعدیل شود.

سید منصور جعفری در پاسخ به سوالی که قسمت هایی از تک لبه های بلوار امام علی(ع) روکش فلزی شد و درحال حاضر وضعیت نامطلوبی دارد عنوان داشتطرح مدونی با نظر کارشناسان زیباسازی برای 60متری امام علی(ع) ریخته شده است و با یاری خدا قصد اجرای طرحی مشابه چهارباغ اصفهان را داریم.

پاتوق مطالبه گری مرودشت

شهردار مرودشت بودجه سال 95 را 40ملیارد تومان خواند و افزود :بودجه سال گذشته 35 ملیارد تومان بود که از وقتی که بنده شهردار شدم،  15ملیارد تومان آن محقق شده بود که با تلاشی که انجام شد تا پایان سال 35ملیارد آن محقق شد و 5ملیارد نیز متمم به آن اضافه شد. 

جعفری در پاسخ به نداشتن فرهنگ سرا در مرودشت و خراب کردن تنها فرهنگسرای شهر در سنوات قبل تصریح کرد : در تدارک یک فرهنگسرای 1000نفری هستیم که ابتدا در بودجه سال95بود ولی بعدا در متمم آن را پیش بینی خواهیم کرد .

وی هم چنین در خصوص وضعیت بسیار بد کتابخانه های شهر ابراز کرد :شهرداری آماده همکاری با نهادهای ذیربط برای تخصیص زمین و همکاری های لازم است ولی تاکنون درخواستی نشده است.

مرودشت

جعفری در خصوص ادعای طلب6میلیاردی فردی بنام خورشیدی  از شهرداری مرودشت ابراز کرد : من در مورد اشخاص اعلام موضع نمی کنم .

شهردار مرودشت بیان کرد : این رقم ادعایی بخاطر 5735متر زمین مسکونی در اراضی 728مرودشت است که کارشناس هر متر را 990هزار تومان قیمت گذاری کرده است ولی ما هم طلب هایی مانند 20درصد استخر باران و ...را داریم و هنوز تمام فاکتورهایی را که با هم داریم حساب نکرده ایم .

جعفری با اشاره به برنامه های خود در مراسم معارفه اش افزود :توسعه و عمران همه جانبه مرودشت برنامه ی من است و در استان فارس اولین شهرداری هستیم که هئیت عالی سرمایه گزاری را تشکیل داده ایم و قریب به24پرونده سرمایه گزاری در انجام مراحل نهایی است .

دانشجویان مرودشت

این مقام مسئول  بیان داشت:  در حال مطالعه برای تقاطع غیر همسطح بلوارهای امام علی(ع) و کمربندی هستیم که در آینده یکی از المان های مرودشت می شود.

وی افزود : در زمینه های ورزشی و کتابخانه ها ضعیف عمل کرده ایم و امسال چند زمین چمن مصنوعی برای مناطق محروم شهر تدارک دیده ایم .

شهردار مرودشت در خصوص بکارگیری برادر یکی از اعضا شورای شهر اظهار بی اطلاعی کرد و ادامه داد : از بستگان من در شهرداری فقط شوهر خواهرم است که قبل از اینکه داماد ما شود در سنگ شکن شهرداری بوده و الان نیز همان سنگ شکن است .

شهردار مرودشت

شهردار مرودشت  لوله گذاری کانال های روباز  میدان عاشورا تا رودخانه کر و طالقانی شرقی که در دستور کار شهرداری بود را در راستای مبارزه با بیماری هایی مانند سالک عنوان کرد و افزود :متاسفانه بعضی دستگاه ها وظایف خود را بخوبی انجام نمیدهند و شهرداری مجبور است وظایف آنها را نیز متحمل شود .

جعفری در خصوص تخلفات در کمسیون ماده100افزود :چون 6نفر از جمله ریئس دادگستری ان را امضا کند و بیشتر شاید در زمان وصول ان فسادهایی رخ بدهد و هر چیزی امکان پذیر است، ما باید زمینه بروز فساد جمع آوری کنیم .

وی در خصوص طرح تفضیلی ابراز داشت  :طرح تفضیلی محرمانه نیست شاید برخی افراد بخواهند از اطلاعات طرح رانت خوری کنند ولی اینطور هم نیست که در اختیار همه باشد .

سید منصور جعفری شهردار مرودشت

وی در خصوص واگذاری خودروی جیلی به فرمانداری مرودشت افزود :بجای ان یک خودرو مینی بوس و یک پژو به ارزش تقریبی170ملیون تومان دریافت کرده ایم بعلاوه سند خودرو بنام شهرداری است.

شهردار مرودشت در مورد پیمانکار پاکبانان شهرداری که تهدید به اخراج شده بودند افزود: در بدو ورود 5تا6ماه حقوق اینها عقب بود که این الان به2ماه رسیده است ؛ مطالبات پیمانکاران پرداخت شده که فقط یک پیمانکار پرداخت نشده که آن هم سعی میکنیم پرداخت کنیم و از این به بعد حق و حقوق را به لیست کارگران بجای حساب پیمانکاران بریزیم .

جعفری پارکینگ را خواسته ی همه ی همشهریان  دانست و  افزودچند ظرفیت را در شهر در حال بررسی کرده ایم و یک حساب ویژه تا اکنون600ملیون تومان در آن است برای این کار اختصاص داده ایم .

سید منصور جعفری حقوق خود را  شش ملیون و 200هزار تومان عنوان کرد و بیان داشت : حق جلسات اعضای شورای شهر 1/60حقوق شهردار است
نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان