کد خبر: ۸۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

شیراز آماده برگزاری مسابقات جهانی کشتی فرنگی/ اختصاص یک میلیارد و 250 میلیون تومان جهت برگزاری مسابقات/حضور 7 تیم خارجی در شیراز/ آماده سازی سالن شهید دستغیب+ عکس

مدیر کل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه سالن شهید دستغیب شیراز را باید 20 اردیبهشت ماه تحویل فدراسیون کشتی دهیم افزود: 12 اردیبهشت سالن آماده خواهد شد.
به گزارش شیرازه، «لالوویچ» رئیس اتحادیه جهانی کشتی در ماه مارس 2015،«فروردین 1394» با سفر به ایران و حضور در فدراسیون کشتی کشورمان اعلام کرد:«باعث افتخار است که اطلاع دهم که شما برای برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی سال 2016 که در شهر شیراز برگزار می‌شود انتخاب شده‌اید»

بعد از اعلام میزبانی شیراز برای انجام مسابقات جهانی کشتی فرنگی، تلاش ها جهت آماده سازی امکانات و تجهیزات برای برگزاری این رویداد ورزشی جهانی در شیراز آغاز شد. اما فدراسیون کشتی در بهمن ماه 1394 از روند کند فراهم کردن زیر ساخت ها انتقاد و حتی از احتمال تغییر میزبانی این مسابقات خبر داد.

سخنان رضایی سخنگوی فدراسیون کشتی در حالی بود که مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در آبان ماه 94 وعده داد تا کار بازسازی سالن ورزشی شهید دستغیب را از اول دی‌ماه شروع  کنند و تا آخر اردیبهشت هم تمام شود.

گزارش تصویری/باز سازی مجموعه شهید دستغیب شیراز

بازسازی سالن شهید دستغیب شیراز اما از اسفند ماه آغاز شد و به گفته معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان فارس در مراحل پایانی قرار دارد.

گزارش تصویری/باز سازی مجموعه شهید دستغیب شیراز

کامیاب مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه درباره آخرین وضعیت برگزاری این مسابقات جهانی گفت:« استانداری فارس از بودجه عمرانی، جهت آماده سازی سالن چند منظوره شهید دستغیب 3 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است و برای برگزاری این مسابقات جهت هتل و سایر موارد یک میلیارد و 250 میلیون تومان در نظر گرفته شده که از این رقم 300 میلیون شهرداری شیراز با مصوبه شورای شهر، 300 میلیون از سهم هیئت های ورزشی  و 650 میلیون استانداری فارس تامین می کند.

گزارش تصویری/باز سازی مجموعه شهید دستغیب شیراز

کامیاب افزود: وزارت ورزش نیز 300 میلیون مصوب کرده که به محض دریافت، جایگزین بودجه هیئت های ورزشی استان می شود.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس با اشاره به اینکه سالن شهید دستغیب شیراز را باید 20 اردیبهشت ماه تحویل فدراسیون کشتی بدهند افزود: 12 اردیبهشت سالن آماده خواهد شد.

کامیاب اضافه کرد: تیم های ورزشی 28 اردیبهشت ماه وارد شیراز می شوند، 29 اردیبهشت وزن کشی، 30 و 31 اردیبهشت برگزاری مسابقات خواهد بود و اول خرداد تیم ها شیراز را ترک خواهند کرد.

عرب رئیس هیأت کشتی استان فارس نیز تیم‌های خارجی دعوت‌شده به این رقابت‌ها را از کشورهای آلمان، روسیه، بلاروس، ترکیه، آذربایجان، قرقیزستان و قزاقستان برشمرده و گفته: این تیم‌ها به همراه ایران در مسابقات کشتی جهانی 2015 جزو تیم‌های برتر بوده‌اند.

نظرات بینندگان