کد خبر: ۸۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

ارسال نامه آیت‌الله مکارم شیرازی به روحانی

شهردار قم گفت: با توجه به مشکلاتی که سودهای بدهی‌های بانکی شهرداری برای شهر قم ایجاد کرده است، شاهد حمایت مراجع و علما در خصوص رفع این مشکل بودیم و در این زمینه آیت‌الله مکارم شیرازی نامه‌ای به رئیس جمهور ارسال کرده است.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار آیت‌الله سعیدی امام جمعه قم با بیان اینکه عمده توان مدیریت شهری در سال گذشته صرف رفع چالش‌های شهرداری و اصلاح ساختاری این مجموعه شده است اظهار کرد: خوشبختانه سال گذشته اصلاح ساختار تشکیلات در سیستم شهرداری در ابعاد عمرانی، مالی، سرمایه گذاری و برنامه ریزی صورت گرفت.


وی با تأکید بر اینکه در گذشته قدرت تصمیم گیری در برخی بخش‌های شهرداری از نیروها گرفته شده بود، خاطرنشان کرد: امروز با تدبیر صورت گرفته آرامش مناسبی در مجموعه شهرداری حاکم شده است.

شهردار قم با اشاره به بدهی‌های بانکی شهرداری تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر 500 میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری تهاتر شد و 500 میلیارد هم برای امسال پیش بینی شده و برنامه داریم طی سه سال همه بدهی‌های بانکی را مستهلک کنیم.

وی به مشکل سود دیرکرد وام‌های بانکی اشاره و خاطرنشان کرد: این مسئله برای مراجع و علما تشریح شده و نظر مثبت علماء و بزرگان قم برای رفع این مشکل را داشتیم و در این زمینه شاهد ارسال نامه از طرف آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله مومن به رئیس جمهوری و رهبری برای رفع بدهی‌های بانکی شهرداری قم بوده‌ایم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به مستهلک شدن بخش عمده بدهی‌های شهرداری به پیمانکاران افزود: خوشبختانه در شرایط فعلی همه طرح‌های عمرانی شهر فعال است.

وی به مشکل تاخیر در تکمیل برخی پروژه‌های عمرانی اشاره و تصریح کرد: در صدد هستیم اکثر پروژه‌های نیمه کاره شهر را تا پایان امسال راه اندازی کنیم و پروژه‌های جدیدی که آغاز می‌شود حداکثر یکساله در اختیار مردم قرار دهیم.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان