کد خبر: ۸۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

سالروز شهادت سیدالسادات الاعاظم، حرم مطهر شاهچراغ(ع) غرق عزا و ماتم

در سالروز بزرگداشت شهادت حضرت احمدبن موسی‌الکاظم شاهچراغ(ع) مراسم‌های سوگواری، زنجیرزنی و تجمع مردمی در آستان مقدس این امامزاده لازم‌‌‌التکریم برگزار شد.

به گزارش شیرازه، مراسم زنجیرزنی با حضور خادمان سومین حرم اهل بیت(ع) و مردم خداجو و متدین فارس و همچنین هیئت عزادران احمدبن موسی(ع) متعلق به پادگان احمدبن موسی(ع) سپاه فجر فارس از ساعت ۱۰:۳۰ از ابتدای خیابان ۹ دی به سمت حرم مطهر آغاز شد.
سوگواران و عزاداری احمدی(ع) با مارش عزای گروه موزیک سپاه فجر فارس، زنجیرزنان به داخل حرم مطهر مشرف شدند و در شبستان امام خمینی(ره) به‌همراه سایر اقشار مختلف به سوگواری و عزاداری پرداختند.


در این تجمع مردمی حاج کاظم مداحی از مداحان اهل بیت(ع) در سوگ سالروز شهادت حضرت احمدبن موسی(ع) مداحی کرد و در ادامه نماز ظهر و عصر به امامت حضرت آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب، تولیت معظم آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اقامه شد.

 



مراسم‌های سوگواری عصر امروز نیز از ساعت ۱۸ با اجرای آیین تعزیه خوانی و اجرای نمایش زندگینامه و نحوه شهادت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) به مناسبت 17 رجب سالروز بزرگداشت شهادت این امامزاده جلیل القدر با حضور اساتید و هنرمندان عرصه نمایش و با استقبال زائران و مجاوران آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) مقابل درب ورودی این بارگاه ملکوتی برگزار شد.

 


در ادامه برنامه عصرگاهی شبکه رادیویی فارس از صحن مطهر شاهچرغ(ع)، ویژه سالروز بزرگداشت شهادت حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع) بصورت زنده اجرا و پخش شد.

 

از ساعت 18 نیز محفل هنری با حضور هنرمندان خوشنویس، نقاش و گرافیست در صحن مطهر شاهچراغ برگزار گردید.

 


 

ویژه برنامه های شامگاه بزرگداشت شهادت فرزند بزرگوار حضرت موسی بن جعفر(ع) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی در فضائل و مناقب این امامزاده جلیل القدر و با حضور تولیت معظم آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) آغاز و در ادامه سوگواران و زائران و مجاوران با مداحی حاج کاظم محمدی به سوگواری و عزاداری پرداختند.




همچنین شب گذشته نیز مراسم لاله‌گردانی خدام این آستان مقدس از بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد که در آن خیل عظیمی از زائران، مجاوران و سوگواران حضور داشتند.



نظرات بینندگان