کد خبر: ۸۷۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

مؤذنان آستان حضرت معصومه(س) چگونه انتخاب می‌شوند؟

مدیر تبلیغات و ارتباطات اسلامی حرم حضرت معصومه(س) گفت: جهت ارزیابی و انتخاب موذن‌ها در حرم، کمیته تلاوت و نماز و اذان به بررسی شاخصه‌های لازم برای حضور افراد در این عرصه می پردازد.

به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام زهیر ثباتی در رابطه با انتخاب موذن‎های حرم مطهر مطابق با شاخصه‎ها و ویژگی‎های لازم افزود: برخی از موذن‌ها از قبل دارای سوابقی در حرم هستند و به نوعی توانمندی‎های آنها، شناخته شده است. این افراد در کمیته دوباره مورد تست و آزمایش در جهت تلاوت و اذان قرار می‌گیرند تا روش آنها با سبک‎ها و سیاق‎های حرم مطهر(س) همخوانی داشته باشد.

مدیر تبلیغات و ارتباطات اسلامی حرم حضرت معصومه(س) افزود: برای این افراد کارگاه‎های تخصصی اذان و تلاوت در جهت ارتقای سطح علمی و عملی با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود تا وضعیت سبک‎های تقلیدی و یا نو به خوبی در این کارگاه، بررسی و متناسب با فضای معنوی حرم شود و بعضا از سبک‎های تقلیدی خارج شود.

ثباتی خاطرنشان کرد: حتی اذان‎ها باید متناسب با مراسم‎های عزاداری و اعیاد شود چرا که برنامه‎های مذهبی در حرم نیز دارای ویژگی‎های خاص خود است و اذان نیز باید با این ویژگی‏ها هم‎خوانی داشته باشد. در بخش دیگری از برنامه‎های کمیته اذان و تلاوت، از افراد تازه وارد دعوت می‌شود و از آنها در رابطه با اذان و نوع تلاوت، تست گرفته می‌شود.

مدیر تبلیغات و ارتباطات اسلامی حرم حضرت معصومه(س) بیان کرد: در صورتی که افراد تازه وارد انتخاب شوند می‌توانند در کارگاه‎های تخصصی با اصول اصلی در اذان، اقامه و تلاوت آشنا شوند.

وی تصریح کرد: در اذان، اقامه و تلاوت، ملاک و شاخصه تنها صدای خوب نیست بلکه مولفه‎های مهمی همچون لحن و تجوید و اعجاز نیز دارای اهمیت است، ضمن اینکه حرم مطهر جایگاه خاصی به لحاظ معنوی دارد و در ارزیابی‎های خود به ویژگی‎های اخلاقی نیز توجه داریم.

ثباتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در اماکن مختلف حرم، اذان و تلاوت انجام می‌شود اما طبق ظرفیت‎های رسانه‎ای در شبستان‌های حرم مطهر(س) 12 نفر برنامه اذان و تلاوت را اجرا می‌کنند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان