کد خبر: ۸۷۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

شیراز قهرمان مسابقات بین‌المللی ایران اپن 2016 شد

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی شیراز گفت: تیم «توی ربات» این شهر در لیگ سوپر تیم نمایشی مسابقات بین‌المللی ایران اپن 2016 موفق به کسب مدال طلای این دوره از مسابقات شد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی هیئت ورزش‌های همگانی شیراز، هادی شهدوست شیرازی اظهار داشت: در این دوره از مسابقات که با شرکت کشورهای مختلف جهان از جمله کره، ژاپن، امریکا، ایران، هلند و انگلیس ... در تهران برگزار شد نخبگان نوجوان شیرازی توانستند با ارائه یک کار تیمی منحصربه‌فرد به کسب عنوان قهرمانی و دریافت مدال طلای این مسابقات دست یابند.

وی تصریح کرد: در بزرگ‌ترین عرصه روباتیک کشور فرزندان پرافتخار شیراز توانستند با ارائه و تبادل دستاوردهای علمی در زمینه‌های هوش مصنوعی و رباتیک استعدادهای خود را به رخ سایر کشورها بکشند.

وی با اشاره به استعدادهای سرشار نوجوانان و جوانان شیرازی افزود: ورزش قهرمانی نتیجه و ثمره ورزش همگانی است و بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری باید برای ورزش جوانان و عموم مردم فکر اساسی شود که لازمه این اقدام اساسی آن است که جاذبه‌های ورزش شناسانده شود تا ایجاد اشتیاق و انگیزه کند.

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی شیراز خاطرنشان کرد: کشور فرانسه یک‌سوم آموزش مدارس را به ورزش اختصاص می‌دهد، در چین مدارس افراد را به‌صورت حرفه‌ای آموزش داده و از آنان قهرمانان جهان و المپیک می‌سازد که نتایج المپیک نیز بیانگر آن است.

وی در ادامه افزود: از جمله مشکلات اساسی در فرآوری ورزش همگانی عدم آگاهی اقشار جامعه، ضعف آموزش، کمبود امکانات و تجهیزات و همچنین عدم استفاده بهینه از امکانات ورزشی است.

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی شیراز متذکر شد: با تلاش‌های صورت گرفته امسال گام‌های مؤثری در این زمینه برخواهیم داشت.

به گزارش فارس، آقایان محمد علی مجرب، محمدمهدی شه دوست، احمدرضا جوانمردی، محمدرضا جوانمردی، امیرعلی روشن، علی چابکی، برسام شامحمدی، حسین محبی، محمد سینا اسماعیلی و عرفان یزدان‌پناه به سرپرستی مهندس محمدحسین سترگ اعضای تیم اعزامی شیراز را تشکیل می‌دهند.


نظرات بینندگان