کد خبر: ۸۷۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
فرمانده انتظامی فارس مطرح کرد:

شبکه های ماهواره ای و مجازی از عوامل ایجاد چالش در خانواده ها

درحال حاضر 48 میلیون کاربر ایرانی فقط در شبکه تلگرام عضو هستند و کشورمان رتبه اول در سطح جهان را دارد

به گزارش شیرازه، سردار احمد گودرزی با بیان اینکه نیروی انتظامی وظیفه تولید امنیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را بر عهده دارد و به عنوان پلیس جامعه محور یکی از اهداف و آرمان هایش تقویت رفتارهای قانونمند در شهروندان است اظهار داشت: نیروی انتظامی چند وجهی عمل می کند و درعرصه اجتماعی، مباحث خانواده و چالش های آن به ویژه فضای مجازی را مورد بررسی قرار می دهد.

فرمانده انتظامی فارس در نخستین همایش ملی "تغییرات خانواده و چالش‌های آن درایران" با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی برای دانش آموزان، دانشجویان و دیگر اقشار مردم در خصوص آسیب های اجتماعی و ایجاد مرکز مشاوره در کلانتریها بیان کرد: بیشترین علت بروز مشکلات در زمینه خانوادگی مواردی چون؛ ناسازگاری والدین با فرزندان، روابط سرد و بی علاقگی بین زوجین، اعتیاد و خیانت زناشویی است.

وی ادامه داد: از جمله مشکلات عرصه اجتماعی؛ دوستی نامتعارف با جنس مخالف، روابط نامشروع همچنین ضعف مهارت های اجتماعی می باشد.

گودرزی افزود: با همکاری استانداری فارس و معاونت اجتماعی شهرداری شیراز در محلات مشکل دار و حاشیه شهر اقدام به راه اندازی اورژانس اجتماعی کرده ایم.

به گفته وی یکی از زمینه های ایجاد چالش های اجتماعی و خانوادگی وجود کانال های ماهواره ای و شبکه های مجازی است و درحال حاضر 48 میلیون کاربر ایرانی فقط در شبکه تلگرام عضو هستند و کشورمان رتبه اول در سطح جهان را دارد.

احمد گودرزی خاطر نشان کرد: در یک‌ماهه نخست سال جاری 30 هزار پرونده به مراجع قضایی فارس فرستاده شده است بیش از 60 درصد خلاف‌های اجتماعی مربوط به اعتیاد به مواد مخدر است.

فرمانده انتظامی فارس در پایان تاکید کرد: آسیب های فضای مجازی، 70 درصد مالی و 20 درصد جنبه هتک حیثیت را دارد که برای مقابله با خطرات و آسیب های فضای مجازی ضمن آگاهی دادن و اطلاع رسانی به اقشار مختلف مردم که رسانه های دیداری، شنیداری و مکتوب همچنین آموزش و پرورش و آموزش عالی در فرهنگ سازی آن نقش موثر دارند، بایستی قوانین سخت گیرانه نیز وضع شود.

نظرات بینندگان