کد خبر: ۸۷۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

ظریف، شایستگی دلسوزی‌های کری را ندارد/ تا می‌توانید به ایران بی احترامی کنید

پایگاه اینترنتی شبکه خبری بلومبرگ در یادداشتی وزیر خارجه ایران را به داشتن دیدگاه‌های افراطی متهم کرده و نوشته او شایستگی «دلسوزی‌های» وزیر خارجه آمریکا را ندارد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، پایگاه اینترنتی شبکه خبری بلومبرگ، بامداد امروز در تیتر یادداشتی نوشته است: «کمی هم به ایران بی‌احترامی کنید.»

«الی لیک»، خبرنگار بلومبرگ در ابتدای این یادداشت نوشته بسیاری از روزنامه‌نگاران و دیپلمات‌های غربی، مشتاقانه دوست‌دار این هستند که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران را فردی «معتدل در میان دریایی از تندروها» ببینند. 

وی در ادامه می‌نویسد: «جان کری (وزیر خارجه آمریکا) را در نظر بگیرید. به نظر می‌رسد که او هر روز با ظریف برای اجرایی کردن روح توافق هسته‌ای که دو نفر از سال 2013 برای آن مذاکره کرده‌اند، در تماس است.»

وی سپس می‌نویسد: «اما ای کاش ظریف شایسته دلسوزی‌های جان کری بود. او (شایسته این دلسوزی‌ها) نیست. کری، مشتاقانه تمایل دارد اختلافات گذشته بین ایران و آمریکا را حل کرده و روابط را در جایگاه معتدل‌تری قرار بدهد.»

الی لیک می‌نویسد: «اما مأموریت ظریف متفاوت است. کار او این است که رفتار ایران تغییر نکتد، اما او طوری وانمود کند که ایران هیچ تفاوتی با یک کشور غربی ندارد.»

وی سپس با اتهام‌پراکنی علیه ایران می‌نویسد: «اگر ظریف وزیر خارجه بلژیک بود متقاعد کردن مردم برای باور کردن او، کار چندان سختی نبود. اما او دیپلمات ارشد کشوری پیشرو در حمایت از تروریسم است.»

یادداشت‌نویس بلومبرگ، اظهارات ظریف در مصاحبه با نشریه نیویورکر که خواستار پایبندی آمریکا به تعهداتش در برجام شده بود را یکی از موارد آنچه به گفته وی فریبکاری دیپلمات ایرانی دانسته است.

نظرات بینندگان