کد خبر: ۸۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
در حرم مطهر شاهچراغ(ع) صورت گرفت:

مشرف شدن جوان مسیحی هلندی به دین مبین اسلام

یک جوان هلندی در حضور آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت آستان احمدی و محمدی (علیهم‌السلام) با ادای شهادتین به دین مبین اسلام و مذهب شیعه امامیه مشرف شد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، در این مراسم تولیت آستان مقدس اظهار داشت: اینکه گفته می شود اسلام دین باقی و جاودانه هست، از این لحاظ است که قرآن بر انجیل و تورات برتری دارد و تورات و انجیل در طول تاریخ تحریف شده اند اما قرآن پس از گذشت سال ها همچنان همان کلام الهی و جاودانه بوده و خواهد ماند. پس ما عقیده داریم که دین اسلام کامل ترین است چون کلام خداوند ویک اصل جاودانه است.

آیت الله سید علی اصغر دستغیب با بیان اینکه هرفردی که ادعای اسلام کرد ممکن است مسلمان باشد یا اینکه نباشد، افزود: امروز نمونه هایی از اسلام راستین را می توان در ایران اسلامی و برخی دیگر از کشورهای اسلامی دیگر جستجو کرد. همچنین در مقابل، کسانی هستند که داعیه اسلام دارند و هیچ بویی از اسلام نبرده اند که نمونه آن  گروهک تکفیری و تروریستی داعش می باشد که مدعی اند اعمال و جنایات آنها الهام گرفته از اسلام است در حالی که دروغ می گویند چون واقعیت اسلام را باید در الگوهای اصلی آن از جمله مکتب پیامبر بزرگوار اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و شیعه ایشان بودن جستجو کرد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در دین مسیحیت هم عده ای به آئین مسیحت عمل می کنند و عده ای هم نه، افزود: همان هایی که عمل می کنند چون اصالت دینشان از دست رفته است دیگر نمی توانند اعتباری داشته باشند که این مهم ترین تفاوت اسلام و مسیحیت است.

آیت الله سید علی اصغر دستغیب با عرض تبریک به این جوان هلندی شهادتین را برای وی قرائت و افزود: در شهادتین به وحدانیت، یگانگی خدا و رسالت حضرت محمد مصطفی(ص) و ولایت امیرالمومنین علی(ع) گواهی می دهیم.

این جوان هلندی پس از روی آوردن به دین مبین اسلام گفت: درابتدا در کشورم تصویر مناسبی از دین اسلام نداشتم اما بادیدن مسلمانان کشورم ترغیب شدم برای حقیقت یابی به کشورهای اسلامی از جمله ایران سفر کنم تا با حقیقت اسلام آشنا شوم.

وی افزود: بعد از اینکه دوسال پیش به ایران سفر کردم تفکرات من نسبت به اسلام و مسلمانان تغییرکرد، متوجه شدم که شیعه دیدگاهش برتر است و شیعیان مهربان تر از برخی فرق دیگر اسلامی هستند و درنهایت با مطالعه و تحقیق، راغب به گرایش به دین مبین اسلام شدم.

این جوان هلندی در پاسخ به سوال آیت الله سید علی اصغر دستغیب مبنی بر اینکه چه چیزی سبب شد که اسلام را ترجیح دادید؟ گفت: " در همان مسیحیت آدم مذهبی نبودم ، اما بادیدن اتحاد بین مسلمانان و سفر به ایران ودیدن نحوه زندگی مسلمانان به خصوص شیعیان، احساس آرامش پیدا کردم و به  اسلام علاقه مند شدم.

براساس این گزارش، از ابتدای امسال تاکنون  سه نفر  با حضور در حرم مطهر شاهچراغ(ع) و  در حضور آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) به دین مبین اسلام و مذهب شیعه امامیه مشرف شده اند.

نظرات بینندگان