کد خبر: ۸۷۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

مهلت یک هفته‌ای برای شکایت نسبت به نحوه برگزاری انتخابات

کسانی که از نحو‌ه‌ی برگزاری انتخابات شکایتی داشته باشند می‌توانند ظرف هفت روز، شکایات خود را به دبیرخانة شورای نگهبان و یا دفاتر نظارت شورای نگهبان در سراسر کشور تسلیم کنند.
به گزارش شیرازه، اين اطلاعيه به شرح زير مي‌باشد:

با حمد و سپاس به درگاه حضرت احديت، فرصت را مغتنم شمرده و ضمن تقدير از حضور پر شور مردم عزيز در پاي صندوقهاي اخذ رأي در انتخابات مرحله دوم دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و تشكر از تلاش كلية هيأتها و عوامل نظارت و اجرايي و انتظامي در سراسر كشور، به اطلاع مي‌رساند در اجراي تبصرة 1 ماده 68 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي، كساني كه از نحوة برگزاري انتخابات شكايتي داشته باشند مي‌توانند ظرف هفت روز از تاريخ اخذ رأي (95/02/10 لغايت 95/02/16) شكايات مستند خود را به دبيرخانة شوراي نگهبان (و يا دفاتر نظارت استان‌ها و دفاتر نظارت شهرستانهاي مركز حوزه انتخابيه) تسليم دارند.
نشاني دبيرخانه مركزي: تهران ـ خيابان امام خميني(ره) ـ روبروي دانشكده افسري امام علي(ع) ـ دبيرخانه نهاد شوراي نگهبان.
بديهي است بر اساس تبصره 2 ماده مذكور، شكاياتي قابل رسيدگي خواهد بود كه مشخصات شاكي يا شاكيان شامل نام، نام خانوادگي، شغل، نشاني كامل، شماره تلفن (در صورت داشتن تلفن) و اصل امضاي شاكي را داشته باشد.
ضمناً مستند به تبصره 3 اين ماده در صورتي كه شاكي بدون دليل و مدرك كسي را متهم نمايد و عمل شاكي عنوان افترا داشته باشد، قابل تعقيب و پيگيري است.
نظرات بینندگان