کد خبر: ۸۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

برگزاری همایش بزرگداشت روز شوراها در مرودشت با حضور نماینده، تاخیر فرماندار و جای خالی بعضی اعضای شورا

همایش روز شوراها با دو روز تاخیر در مرودشت در حالی برگزار شد که حواشی نظیر تاخیر فرماندار و عدم حضور شوراها داشت.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مرودشت نا، همایش بزرگداشت روز شورا با حضور مسئولان شهرستان مرودشت و شوراهای اسلامی بخش مرکزی مرودشت در سالن اجتماعات حضرت ولیعصر(عج) مجموعه فرهنگیان برگزار گردید.

بخشدار بخش مرکزی مرودشت در این آیین بیان داشت: کسانی که برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی گام بر می دارند، قابل تقدیر هستند.

قاسم قاسم زاده بخشدار بخش مرکزی مرودشت

قاسم قاسم زاده افزود: همدلی مسئولان با شوراهای اسلامی باید در زمینه خدمت رسانی به مردم محروم و صبور ادامه پیدا کند و شوراهای اسلامی بدون مزد و مواجب با کار شبانه روزی و با هزینه از جیب شخصی همواره پیگیر امور مردم هستند.

در صورتی که شوراها و دهیارها در خصوص طرح هادی تخطی کنند، ناککارآمدی شان را به مردم اعلام می کنیم

فرماندار مرودشت به فلسفه وجودی شوراها اشاره و بیان داشت: هنوز شوراها به درستی به مردم و حتی خود اعضای شورا معرفی نشده اند و این در حالی است که شورا کانال ارتباطی و حلقه اتصال مردم و حاکمیت محسوب می شود.

حیدرزاده فرماندار مرودشت

ماشاء الله حیدرزاده بیان داشت: شوراها غالبا با وظایف خود آشنا نیستند و فعال بودن شوراها و دهیارها به ابتکار عمل آنها بر می گردد.

حیدرزاده تصریح کرد: در سال جاری در بحث شوراها خصوصا در حوزه آموزش به طور جد ورود می کنیم و تلاش می کنیم از کارشناسان مجرب استان و کشور استفاده می کنیم و بحث ها را به صورت تخصصی دنبال خواهیم کرد.

وی به ماموریت های شورای اسلامی روستاها اشاره و بیان داشت: ماموریت شورای اسلامی روستا صرفا انتخاب دهیار و واگذاری تمام امور به دهیار نیست.

وی بیان داشت: شوراها باید از ظرفیت ها به خوبی استفاده کنند و تمرکز خود را معطوف کارهای پیش پاافتاده نکنند و نخبگان و استعدادها را شناسایی و به ما معرفی نمایند.

وی اظهار داشت: حدود بیست سال پیش که شهردار بودم یکی از آرمان های من این بود که روستاهای کشور سر و سامان بگیرند و جا داشت زمان انقلاب این سر و سامان گرفتن روستاها اتفاق می افتاد.

حیدرزاده به مزایای طرح هادی روستایی اشاره و بیان داشت: کسانی که احساس می کنند به خاطر گرفتاری هایی که دارند نمی توانند فعالیت کنند اجازه دهند کسانی زمان بیشتری در اختیار دارند در مسئولیت ها قرار بگیرند.

وی بیان داشت: در هر یک از روستاهای دورافتاده این شهرستان بهترین نیروهای فنی وجود دارد و ضرورتی ندارد که برای یک روستا یک دهیار انتخاب کنیم که هیچ گونه اطلاعات فنی ندارد و رشته تحصیلی اش با شغلش هیچ گونه سنخیتی ندارد و رودربایستی ها را باید کنار گذاشت. زمان فرصت سوزی ها گذشته و بیش از این نباید به خودمان و مردم ظلم کنیم.

وی تصریح کرد: در جلسه اخیر شورای تامین به دستگاه ها خصوصا بنیاد مسکن پیرامون اقدام به بازنگری روستاها بر اساس طرح هادی تاکید کردیم و اگر دهیار یا شورای روستاها در این خصوص تخطی کنند نه به جرم سیاسی و نه به جرم عقیدتی، بلکه به جرم ناکارآمدی وی را رد می کنیم و به مردم رسما اعلام می کنیم.

وی بیان داشت: در آینده نه رقیب مهندس برومندی نماینده مجلس خواهم شد و نه در مرودشت سرمایه گذاری خواهم کرد بلکه عزمم را برای کار کردن جزم کردم.

به دنبال طرح محدودیت کشت برنج هستیم نه ممنوعیت کشت برنج

رییس نظام صنفی کشاورزی مرودشت بیان داشت: شورا یک اصل عقلی و جزئی از آموزه های دینی ماست و تجلی گر حاکمیت مردمی ما در جمهوری اسلامی است.

سیدجعفر حسینی رییس صنف نظام کشاورزی مرودشت

سیدجعفر حسینی اظهار داشت: دولت باید شوراها را باور و به آنها اعتماد کند تا قوانین به درستی پیاده شود و مردم از خدمات شوراها بهره مند شوند.

 حسینی در خصوص نوبت بندی آب کانال های مشروب از سد درودن بیان داشت: به دنبال خشکسالی های مستمر و مشکلاتی که در این سال ها وجود داشت از جمله کشت های نافرجام، در شهرستان مرودشت با حمایت نماینده مرودشت و همکاری فرماندار و تلاش های بی وقفه رییس جهاد کشاورزی، یک تصمیم مناسب و اجرایی گرفته شد و همه بر مشکلات نوبت بندی آب کانال واقف هستند و این تصمیم یک تصمیم کارشناسی شده بود که به مرحله اجرا رسیده است و استان هم به این نتیجه رسیده است که شرح در دو شهرستان همجوار که از سد درودزن بهره برداری آب دارند اجرایی کند و شوراهای اسلامی در آگاه سازی و فهیم موضوع به کشاورزان همکاری کردند که جای تقدیر دارد.

وی بیان داشت: امسال نیمی از اراضی زیر شبکه سد درودزن کشت شد و به جای یک آب که هر ساله نصیب کشاورزان می شد تا الان دو آب نصیب کشاورزان شده است و به دنبال این هستیم که آب سوم هم به کشاورزان برسانیم.

وی در خصوص کشت برنج بیان داشت: جهاد کشاورزی و وزارت نیرو به دنبال ممنوعیت کشت برنج بودند و در شهرستان هم اعلام شده بود و با توجه به کارهای کارشناسی شده ممنوعیت کشت برنج در شهرستان مورد قبول قرار نگرفت و نظر مسئولان به محدودیت کشت برنج بوده است تا هم منافع کشاورزان و هم نیازهای مصرف کننده برآورده شود و در حوزه آب هم میتوانیم صرفه جویی بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: کشاورزانی که آب مناسب در اختیار دارند و به کشت برنج تمایل دارند باید در این خصوص ثبت نام کنند و بعد از ثبت نام میزان کشت هر چاه کشاورزی به کشاورزان اعلام می شود.

در اکثر صنوف افغانی ها فرصت های شغلی را اشغال کرده اند/ دانشگاه ها آموزش های کاربردی ارائه نمی کنند

رییس شورای اسلامی شهر مرودشت بیان داشت: مشورت رکن اصلی سلامت تصمیم گیری است و جامعه ای که در آن مشورت نباشد در تب و تاب خودمحوری خواهد سوخت و شوراهای اسلامی مشاورین امین و ارشدی هستند که همواره در کنار مسئولین هستند.

نادر امیدوار رییس شورای شهر مرودشت

نادر امیدوار اظهار داشت: مراکز آموش فنی و حرفه ای شهرستان، آموش علمی و حرفه ای خود را به صورت رایگان اراده می کنند و شوراها می توانند افرادی را جویای آموزش و کسب مهارت هستند به این مراکز معرفی نمایند.

رییس مرکز آموزش و فنی حرفه ای مرودشت افزود: آموزش های فنی حرفه ای به عنوان یک شاخص توسعه و یکی از برنامه های مهم تحقق اقتصاد است و امروزه تامین نیروی متخصص و ماهر متناسب با نیاز جامعه امری انکار ناپذیر است و یکی از مسائلی که سال ها مانع تحقق برنامه اقتصادی شده کمبود نیروهای ماهر است.

امیدوار بیان داشت: امروزه دانشگاه ها بر مبنای اشتغال تدریس نمی کنند و بر مبنای نظریه های تئوری بحث می کنند و دانش آموختگان دانشگاه ها یا وارد بازار کار نمی شوند یا در صورت ورود به بازار کار نمی توانند رقابت کنند.

اخبار مرودشت

وی اذعان داشت: بازار کار امروزه طالب مهارت است و دغدغه مردم و مسئولان مسئله اشتغال است و مراکز فنی و حرفه ای و جهاد دانشگاهی به علت آموزش های کاربردی جایی مناسب برای ارتقاء مهارت جوانان می باشد.

وی بیان داتشت: در اکثر صنوف افغانی های متبحر فرصت های شغلی را اشغال کرده اند و اشغال این فرصت های شغلی برای ما بسیار سنگین است.

شوراها سد راه استکبار و استبداد هستند

رییس شورای اسلامی شهرستان مرودشت در این آیین بیان داشت: شوراها ضامن بقای حکومت و مایه آرامش و پیشرفت کشور و رضایت مردم و سد راه استکبار و استبداد است.

نصراله پیروی مسئول شورای اسلامی بخش مرودشت

نصراله پیروی افزود: شوراها در برخی مواقع مورد بی مهری مسئولین قرار می گیرند و بیشترین گلایه شوراها در همین زمینه است و انتظارات و توقعاتی بیشتری از مسئولان داریم.

فرماندار سابق از وجود عشایر در شهرستان خبر نداشت

خسروانی یکی از اعضای اسلامی شورای عشایر بیان داشت: در زمانی که سیدید اله حسینی فرماندار مرودشت بود در مراسمی گفتم ما عشایران هم حضور داریم و وی نمی دانست که در شهرستان عشایر وجود دارد و فرماندار هم بود.

خسروانی شورای اسلامی عشایر مرودشت

وی از نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی خواست که نامگذاری یک روز به نام روز عشایر را در مجلس پیگیری کند.

نوبت بندی آب سد درودزن کارشناسی شده نبود/ چرا کسبه روستاها برای پروانه کسب به اتحادیه های مرکز شهرستان پول بدهند؟

زارعی به نمایندگی از اعضای شورای اسلامی روستاهای شهرستان مرودشت بیان داشت: تقسیم آب سد درودزن خوب بود اما زمان آن خوب نبود چون بعد از کشت اتفاق افتاد و مناطق دور از سد سطح آب به 300 متر می رسد اما منطقه کامفیروز سطح آب به حدود هشتاد متر می رسد و این کار ضرر زیادی به مناطق دور از سد زد و کار کارشناسی نشده بود.

وی بیان داشت: تفکیک زمین های روستا به دهیار و شورای اسلامی روستا برمیگردد و هزینه هایی که بنیاد مسکن در این خصوص دریافت می کند باید به روستا برگردد و در همان روستا مصرف شود.

زارعی در همایش بزرگداشت شوراهای مرودشت

وی افزود: دلیلی ندارد که مغازه داران روستاها برای دریافت پروانه کسب به اتحادیه صنف شهرستان مبالغی را پرداخت کند و هیچ عایدی هم برای روستاها نداشته باشد.

به عنوان نماینده مردم نظری غیر از نوبت بندی آب داشتم/ دولت مکلف است تنها به افراد مستحق یارانه بدهد

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد از نقش شوراهای اسلامی در خلق حماسه تاریخی هفتم اسفند تقدیر و بیان داشت:  بخش مرکزی در پیروزی انتخاباتی من نقش به سزایی داشت و وظیفه داشتم بعد از اعلام نتایج بلافاصله در جمع مردم این بخش حاضر شوم اما جلسات علنی مجلس و تصویب قانون بودجه 95 و تصویب برنامه ششم توسعه مانع حضور من در بخش مرکزی شد.

محمدمهدی برومندی بیان داشت: امسال 150 میلیارد تومان از اعتبارات بنیاد مسکن کسر و به دهیاران تخصیص داده ایم و همه دهیاران از این پس دارای اعتبار مستقیم خواهند بود.

عضو فراکسیون عشایر مجلس از پیشنهاد نامگذاری یک روز به عنوان روز عشایر استقبال و بیان داشت: آمار عشایر شهرستان مرودشت از جمعیت برخی استان ها بیشتر است.

برومندی نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی

وی بیان داشت: ما دولت را مکلف کردیم که یارانه را فقط به افراد مستحق پرداخت نماید و نسبت به حذف کسانی که یارانه شامل حالشان نمی شود اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس بیان داشت: ما همواره نسبت به خرامه و شیراز آب بیشتری از سد درودزن برداشت می کنیم و آبی که امسال از سد درودزن برداشت شد تنها برای نیمی از اراضی کشاورزی مرودشت کارساز بود و یا بایستی تمام شهرستان خشک می شد یا تدبیری می شد و تقسیمی انجام می شد و کارگروه کشاورزی تصمیم گرفتند تقسیم بندی را انجام دهند و تفکر من به عنوان نماینده مردم چیز دیگری بود.

وی افزود: چند روز قبل به نماینده مردم خرامه در مجلس شورای اسلامی و استاندار و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام کردم ما باید کاری کنیم که دو سه سال دولت آب کشاورزان را خریداری کند و اجازه کشاورزی به کشاورزان ندهد و آب سد درودزن به سمت بختگان رها شود تا از پخش های ریزگردهای سمی بختگان در منطقه جلوگیری شود.

برومندی اظهار داشت: وزارت کشاورزی برنامه درستی ندارد و در حال حاضر بیش از 92 درصد روغن مصرفی ما وارداتی است و باید کشت دانه های روغنی را در کشور توسعه داد و به کشاورزان در خصوص خرید دانه های رونی تضمین داد.

وی اذعان داشت: با کشت برنج خصوصا در سطح وسیع مخالف هستم و ما در سال گذشته در برخی روستا کشت برنج داشتیم و در همان روستا با بحران آب شرب روبرو بودیم و تغییر الگوی کشت از اولویت های ما در این دوره است.

وی بیان داشت: در خصوص آلاینده ها پرونده ای را علیه پتروشیمی مطرح کردیم و بعد از دو سال پیگیری پتروشیمی مکلف شد مبلغ 11 میلیارد پول را به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت کند و حدود 48 درصد آن متعلق به شهرداری مرودشت است.

حاشیه های این برنامه:

همایش بزرگداشت روز شوراها با دو روز تاخیر برگزار گردید.

جلسه به علت عدم حضور فرماندار با یک ساعت و نیم تاخیر برگزار شد.

از اعضای اسلامی شهر مرودشت نادر امیدوار، علی اکبر همت، مهیار قیصری و فریدون اتابکی حضور یافتند و سایر اعضای شورای اسلامی شهر مرودشت در برنامه ای که به مناسبت روز شورا بود حضور نیافتند.

در پایان از جمشید شمشیری رییس اداره راه و شهرسازی مرودشت و تقوی مسئول روشنایی معابر اداره برق مرودشت تقدیر شد.

نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان