کد خبر: ۸۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
مديركل كار استان فارس:

سند اجرايي اقتصاد مقاومتي در فارس تهيه شده است

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان فارس گفت: در بحث اقتصاد مقاومتي نيازمند سند سياسي اجرايي هستيم كه پيش نويس اين سند در استان فارس تهيه شده است.
به گزارش شیرازه به نقل از  ایرنا، سهراب مختاري شامگاه شنبه در نود و سومين جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان فارس بيان كرد: در اين سند شش هدف اصلي و 18 استراتژي راهبردي مشخص شده است.

وي با بيان اينكه اين سند با همكاري دانشگاه شيراز تدوين شده است افزود: اين سند در برگيرنده 122 برنامه عملياتي براي اجراي اقتصاد مقاومتي در استان فارس است كه مي تواند عامل تحقق عيني و عملياتي شعار سال و هدايت جامعه به سمت اقتصاد مطلوب باشد.

مختاري اظهارداشت: سند اجرايي شدن اقتصاد مقاومت در استان، وضعيت موجود فرهنگ كار استان را در بخش هاي كارفرمايي، كارگري، زمان و غيره را بررسي و راهكارهاي عملياتي براي بخش اقتصاد استان ارايه مي كند.

وي با بيان اينكه وضعيت مناسبي از لحاظ فرهنگ كار در استان نداريم اضافه كرد: براي تدوين اين سند از 350 فعال اقتصادي استان از طريق پرسشنامه سوال شده تا وضعيت مورد مطالعه با دقت و بر اساس واقعيت مورد بررسي و برنامه هاي اجرايي بر اساس مشكلات موجود مشخص شود.

او ادامه داد: اين سند مي تواند در بحث گفتمان سازي درباره اقتصاد مقاومتي بسيار موثر باشد كه به زودي در استان فارس رونمايي مي شود.

مختاري عنوان داشت: انتظار داريم اين سند در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب برسد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود افزود: كنترل واردات و جلوگيري از قاچاق كالا يكي از مهمترين اصول براي اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي است.

 باور تك تك افراد جامعه در تحقق عملي اقتصاد مقاومتي موثر است

رئيس اتاق فكر شوراي فرهنگ عمومي استان فارس گفت: مباحث در زمينه علوم انساني از جمله خانواده و اقتصاد مقاومتي در دستور كارپژوهشكده تحول علوم انساني ذيل اين اتاق فكر در دانشگاه شيراز قرار گرفت.

سيد رضي حدائق اظهارداشت: اقتصاد مقاومتي زماني محقق مي شود كه در تفكر مسئولان و در مرحله بعد مردم تحول ايجاد شود و جامعه با نگاه انقلابي اقتصاد را دنبال كند.

وي با بيان اينكه باور تك تك افراد جامعه در شكل گيري و تحقق عملي اقتصاد مقاومتي در جامعه موثر است بيان كرد: آحاد جامعه بايد به اقتصاد مقاومتي به عنوان اقتصاد توليد محور نگاه كنند.

او اضافه كرد: در مرحله بعد عملي شدن اقتصاد مقاومتي در جامعه، فرهنگ سازي در خصوص مصرف كالاي داخلي به هر قيمتي در جامعه است كه مردم بايد اين را به يك گفتمان عمومي و عملي در جامعه بدل كنند.

حدائق ادامه داد: بايد با فرهنگ سازي مردم به عنوان مطالبه كننده كيفيت به سمت استفاده از كالاهاي داخلي ترغيب شوند به طوري كه مساله استفاده مردم از كالاهاي داخلي بايد در جامعه به يك منكر تبديل شود.
نظرات بینندگان