کد خبر: ۸۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

اقتصاد مقاومتی باید به یک گفتمان جدی و فراگیر تبدیل شود

بخشدار سیدان بیان داشت: همه وظیفه داریم تا اقتصاد مقاومتی به یک گفتمان جدی وفراگیر تبدیل و موضوع برای مردم روشن وشفاف گردد تا بتوان از مشارکت، ظرفیت و نقش موثر و بی بدیل مردم در این حوزه استفاده کرد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مرودشت نا، محمد روستا بخشدار سیدان در گفتگو با خبرنگار مرودشت نا بیان داشت: به دلیل عدم شناخت مناسب  و برنامه ریزی و مدیریت کامل وجامع در حوزه اقتصاد،  اقتصاد ما در برابر شوک های بیرونی آسیب پذیر گردد.

محمد روستا بخشدار سیدان

روستا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با یک درایت و نگاه ویژه ومثبت و اظهار نظر کارشناسانه نسبت به مشکلات کشور هر سال شعار سال را انتخاب می کنند که سال 95را نیز به حق وبه جا سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل" نامگذاری کردند.

وی افزود :صادرات تک محصولی، مشارکت اندک در اقتصاد جهانی، کم بودن سهم صادرات و عدم سرمایه گذاری در حوزه های اقتصادی غیر نفتی از مواردی است که باعث می شود اقتصاد اسیب پذیر گردد.

روستا مضمون اقتصاد مقاومتی را تقویت اقتصاد ملی از طریق رقابت پذیر کردن تولید ملی برشمرد و تاکید داشت: با وجود اقتصادی پویا، پایدار و کار آمد می توان در برابر مشکلات مانند تحریم و..... به مصونیت رسید و قطعا با حل مشکلات اقتصادی بخشی از ناهنجاری ها در حوزه فرهنگی واجتماعی به تبع آن حل خواهد شد.

 وی بنا به فرمایشات رهبری دانش محور بودن، درونگرا وبرون زا، حمایت از نخبگان در جهت تولید علم، حمایت از تولید داخلی البته با تولید کالای با کیفیت و کاهش واردات بی رویه کلاهای غیر اساسی و غیر ضروری  را از مشخصه های اصلی اقتصاد مقاومتی برشمرد و  با توجه به وجود مشکلات تولید کنندگان داخلی  در بخش صنعت و خشکسالی های اخیر در بخش کشاورزی و لزوم مدیریت و مصرف منابع آب حرکت  در این راه یک ضرورت قلمداد کرد و گفت: دولت محترم تدبیر و امید با تمام توان و تلاش وافر قصد دارد با  مهار تورم، حمایت از سرمایه گذاری داخلی، رفع مشکلات موجود وافزایش بهره وری درجهت رفع بیکاری و اشتغال وتقویت مشارکت و سرمایه گذاری کشورهای خارجی همانند حوزه های سیاسی و دیگر بخش ها که موفقیت مطلوبی داشته است، در حوزه اقتصادی نیز مانند چند سال اخیر علیرغم وجود تحریم ها و کمبود منابع قدم های مثبتی به کمک تمامی دستگاههاي اجرایی و مردم بر دارد .

وی وظیفه اصلی بخشداری و دیگر دستگاهها را پیاده کردن سیاستهای دولت در تمامی ابعاد دانست و بیان داشت: همه وظیفه داریم تا اقتصاد مقاومتی به یک گفتمان جدی وفراگیر تبدیل و موضوع برای مردم روشن وشفاف گردد تا بتوان از مشارکت، ظرفیت و نقش موثر و بی بدیل مردم در این حوزه استفاده کرد.

وی افزود: با دستور ریاست محترم جمهوری و تاکید استاندار محترم فارس این مهم در بخش سیدان نیز در دستور کار قرار گرفته است وقطعا تلاش درجهت اجرایی کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی یا همان مقاوم سازی اقتصاد خواهد بود

وی مهمترین کار جهت تحقق شعار سال را بازگرداندن کارکرد جامعه روستایی و عشایری به عنوان جامعه مولد عنوان و بر خدمت رسانی درجهت توسعه مناطق روستایی که خود از مصادیق اقتصاد مقاومتی است  تاکید کرد.

وی  شناخت پتانسیل، ظرفیت ها کمبودها، موانع و مشکلات پیشرو در بخش را که بایستی مبنای برنامه ریزی، کار و تصمیم  گیری درجهت  و راستای اقتصاد مقاومتی باشد، مهم دانست و تصریح کرد:  این مهم در دستور کار فرماندار محترم وکلیه دستگاههای اجرایی شهرستان و بخش قرار گرفته است.

 بخشدار سیدان دیگر  اولویت ها واقدامات اجرایی را گاز رسانی به صنایع وکارخانجات و رفع مشکلات احتمالی آنها، ساماندهی اماکن تفریحی  و گردشگری درجهت بالا رفتن  ارزش افزوده واشتغال، مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و حمایت از کشت های گلخانه ای و کم آب بر، حمایت و تشویق  تعاونی ها کار آفرین و صندوق خرد جامعه روستایی وعشایری جهت  استفاده از تسهیلات با سود کم و سرمایه گذاری های اندک واشتغال جوانان تحصیل کرده  و اجرای پروژه های عمرانی با عمر و کیفت بالا درجهت بهره وری بیشتر  عنوان کرد
نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان