کد خبر: ۸۷۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
در روز جهانی کارگر رقم خورد؛

تعدیل نیرو؛ هدیه مسئولان کاشی حافظ شیراز به کارگران/ جیب خالی کارگران و وعده‌هایی که عملی نشد

مسئولان کاشی حافظ شیراز در روز جهانی کارگر با خبر تعدیل نیرو به استقبال کارگران رفتند.
به گزارش شیرازه، همزمان با روز جهانی کارگر، کارگران کارخانه کاشی و سرامیک حافظ هدیه‌ای با طعم بیکاری دریافت کردند!

کارگرانی که چندین ماه است با وعده‌های مختلف مسئولان استان و مدیران کارخانه چشم انتظار شنیدن خبرهای خوش از چرخیدن چرخ‌های تولید کارخانه، دریافت مطالبات و غیره هستند روز گذشته باخبر تعدیل نیرو در کارخانه روبه‌رو شدند.

به گفته کارگران این کارخانه روز گذشته با تعدادی از نیروهای قراردادی این کارخانه تماس گرفته شده و چک تسویه حساب آنها صادر شده است. این اتفاق درست در روز جهانی کارگر روی داده و کارگران قراردادی این کارخانه که حدود 200 نفر هستند را نگران کرده است.

به گفته یکی از کارگران از یک ماه قبل از عید مدیر عامل و هیئت مدیره کارخانه تصمیم به تعطیلی کارخانه گرفتند و وعده دادند که در سال جدید با برنامه‌ریزی‌های جدید و دقیق کارخانه دوباره فعالیت خود را آغاز می‌کند؛ اما با وجود گذشت 43 روز از آغاز سال جدید هنوز چرخ تولید کارخانه خاموش است.

وی می‌گوید: مدیرعامل قبلی کارخانه قبل از شب عید از کارخانه رفت و هیئت رئیسه تا قبل از معرفی مدیرعامل جدید یک نفر را به عنوان سرپرست کارخانه تعیین کردند و بارها وعده دادند که مدیر عامل جدید کارخانه در اردیبهشت‌ ماه معرفی و برنامه سال 95 کارخانه نیز ارائه می‌شود.

براساس گفته کارگران این کارخانه حدود 10 روز پیش، حمید بهترین‌نژاد (مدیرکل سابق کار و اموراجتماعی استان فارس) به عنوان مدیر عامل جدید این کارخانه تعیین شده است اما هنوز به صورت رسمی معارفه نشده و در واقع حکم مدیریت وی نیز در لیست وعده و وعیدهای مسئولان قرار گرفته است.

کارگران این کارخانه از ماه بهمن تاکنون دریافتی نداشته‌ و به گفته یکی از کارگران عیدی نیز دریافت نکرده‌اند و تنها مقداری از حقوق برج 10 سال گذشته به حساب آنها واریز شده است.

کارخانه کاشی و سرامیک حافظ فعالیت خود را ازسال 1355 در شمال شیراز حوالی زرقان آغاز کرد؛ تولیدات این کارخانه شامل کاشی کف، دیوار، نما و غیره است. این کارخانه حدود 3 سال پیش با نصف قیمت واقعی به سرمایه‌گذار غیربومی به صورت قسطی فروخته شد با واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی نه‌ تنها دردی از دردهای این کارخانه درمان نشد بلکه روز به روز بر مشکلات آن افزوده شد.

این کارخانه در دی ماه سال گذشته به دلیل بدهی میلیاردی به شرکت گاز استان فارس تعطیل شد که با وساطت مسئولان ارشد استان دوباره راه‌اندازی شد. شرکتی که در سال‌های نه چندان دور یکی از برندهای برتر در تولید کاشی و سرامیک کشور بوده و روزانه حدود 22 هزارمتر تولید کاشی و حدود 20 هزار متر فروش داشته اکنون با رکودی بی‌سابقه دست و پنجه نرم می‌کند.
برچسب ها: کاشی حافظ
نظرات بینندگان