کد خبر: ۸۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

تصادف زنجیره ای در کمربندی شیراز+تصاویر

در تصادف زنجیره ای در کمربندی احمدآباد شیراز بیش از ده خودرو در سه سانحه رانندگی متوالی، با هم برخورد کردند.
به گزارش شیرازه شنبه شب یک دستگاه وانت نیسان با خودرو تیبا در کمربندی احمدآباد، تصادف و منجر به حریق شد.

سعید بوبر فرمانده اعزامی در این عملیات در شرح این سانحه گفت: پس از حضور در محل ، مشاهده شد خودرو نیسان واژگون و خودرو تیبا که در اثر سانحه رانندگی دچار حریق شده و علت آتش سوزی خودرو تیبا نیز برخورد با خودرو پراید بوده است.

بوبر ادامه داد: تیم اطفایی با توجه به ترافیک سنگین محدوده عملیاتی، بدون درنگ با شش دستگاه خاموش کننده، پیاده به محل حادثه اعزام و حریق خودروها را تا رسیدن نیروهای کمکی و خودروهای اطفایی تحت کنترل قرار داده و در حال اطفا و امدادرسانی در صحنه حادثه بودیم که ناگهان یک دستگاه کامیون به دلیل سرعت زیاد و با وجود علائم هشداردهنده از محل حادثه تا 100 متری محدوده خطر و ایجاد حریم، قادر به کنترل خودرو نشد و به پنج خودرو دیگر از جمله پژو 405 ، نیسان، پیکان ، پراید و پژو 206 برخورد کرد.

فرمانده ایستگاه 14 در تشریح عملیات دوم گفت : در این سانحه رانندگی تمام سرنشینان درون خودرو ها گرفتار شده بودند که عملیات ایمن سازی مجدد محور ترافیکی و آزادسازی مصدومین انجام شد و مشغول انجام عملیات بودیم که اعلام تصادف و برخورد خودرو بنز با چند خودرو دیگر در همین محور اعلام شد.

بوبر افزود : متاسفانه ایجاد ترافیک مصنوعی، بستن مسیر و ایمن سازی و نصب علائم هشداردهنده در طول مسیر خطرو ایجاد حریم بازهم مانع خطر نشد و خودرو بنز با یکدستگاه زانتیا،دو دستگاه پراید و پژو آردی برخورد کرد.

فرمانده ایستگاه 14 در خصوص تعداد مصدومین گفت : در سانحه حریق خودرو نیسان و تیبا، علاوه بر راننده خودرو تیبا که یک خانم بود و در اثر آتش سوزی تیبا دچار سوختگی شده بود، راننده دیگر خودروها نیز راهی بیمارستان شدند.

بوبر تعداد مصدومان در سانحه رانندگی دوم را یک نفر اعلام کرد و گفت : در حادثه دوم نیز یک خانم توسط عوامل اورژانس راهی بیمارستان شد و در مجموع این سانحه رانندگی پنج مصدوم داشت. و ادامه داد: در این عملیات نیروهای کمکی از ایستگاه پنج نیز در محل حضور داشتند.

بوبر در پایان یادآور شد: درتصادف کمربندی احمدآباد با وجود ایمن سازی محور و هشدارهای آتش نشانی ، دو سانحه رانندگی دیگر اتفاق افتاد که این تصادفات بسیار نزدیک به محل امدادرسانی بود و با وجود نصب علائم هشداردهنده ، متاسفانه به دلیل سرعت زیاد ، بعضی رانندگان قادر به کنترل خودروهایشان نبوده و با چند کله قندی هشدار که در مسیر تصادف، جانمایی و تعبیه شده بود برخورد کردند و جان آتش نشانان و امدادرسانان بسیار درخطر بود.

گفتنی است امدادرسانی در این عملیات بیش از سه ساعت به طول انجامید.



نظرات بینندگان