کد خبر: ۸۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
در جلسه شورای شهر شیراز مطرح شد:

شهرداری طرح جامع اقتصاد مقاومتی را اجرا کند/ استاندار فارس افراد کارآمد و با تجربه منصوب کند

در جلسه این هفته شورا مقرر شد حقنگر به همراه شهردار شیراز برای بازدید از نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی به آلمان سفر کنند.
به گزارش شیرازه، در یکصدو پنجاه و چهارمین جلسه عادی شورا؛ طرح جامع اقتصاد مقاومتی شهرداری با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اقدام وعمل، با نظر اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

طبق این مصوبه؛ انتقال آب به مناطق دهگانه و باغات قصردشت، استفاده از انرژی های نو و جایگزینی دستگاه های حمل ونقل برقی به جای فسیلی، خرید محصولات ایرانی در کارهای خدماتی و عمرانی شهر، عدم تبلیغ کالاهای خارجی در تابلوها، بیلبوردها و صفحه نمایش شهری، استفاده از فناوری نوین با تبدیل پسماند، صرفه جویی در موارد مصرفی، استفاده از آبیاری تحت فشار درفضاهای سبز شهری، کاشت درختان دیم و کم آب بر، کاشت حداقل چمن و سرمایه گذاری در بخش فاضلاب از جمله موارد این مصوبه است.

به نظر برخی از اعضای شورای شهر شیراز، موارد مطرح شده دراین مصوبه قبلا هم به شهرداری شیراز ابلاغ شده اما شهرداری در دستور کار خود قرار نداده است و باید یک کارگروه؛ متشکل از شورا و شهرداری در جهت اجرای طرح جامع اقتصادی مقاومتی تشکیل شده و ضمن نظارت بر کار شهرداری شیراز ، گزارش عملکردها را به صحن شورا ارائه کنند.

پیشنهاد تشکیل کارگروه نظارت بر اجرایی شدن طرح جامع اقتصادی مقاومتی شهرداری به تصویب رسید.

معرفی محمد حقنگر به عنوان نماینده شورای شهر به همراه شهردار شیراز در ترکیب هیات اعزامی به کشور آلمان برای بازدید از نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی به تصویب رسید.
طرح برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم، توسط بسیج حوزه شهرداری شیراز نیز مصوب شد. برنامه افزایش ایمنی عابر پیاده و برنامه ریزی پروژه پل عابر پیاده از دیگر مصوبات بود.

احمد رضا نقیب زاده با اشاره به کشته شدن هشت نفر عابر پیاده در 17 روز تعطیلات نوروزی گفت: افزایش ایمنی عابر پیاده با توجه به اهمیت و شرایط خاصی که درشیراز دارد، نیازمند توجه به زیر ساخت ها و فرهنگ سازی است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل وترافیک شورا ادامه داد: وضعیت تقاطعات و شناسایی نقاط حادثه خیز تا پایان شهریور ماه سال جاری باید انجام شود و شهرداری شیراز برنامه اجرایی در جهت بهبود و افزایش ایمنی عابرین ارائه کند.

وی درباره طرح پل عابر پیاده بیان کرد: شهر شیراز نیازمند 80 پل عابر پیاده است که در سال جاری، ساخت 15 پل مجهز به پله برقی و آسانسور ضمن بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی و ارائه گزارش ماهانه پیشرفت عملیات از تکالیف این مصوبه است.
 
غلامهدی حقدل با اشاره به 15 اردیبهشت و روز شیراز گفت:روز شیراز فرصتی است تا به منظور افزایش رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار جوانان و معرفی هنرهای تاریخی و سنتی شیراز مانند خاتم کاری،معرق کاری و... در قالب نمایشگاه های مختلف به همشهریان و گردشگران داخلی و توریست های خارجی تلاش هایی انجام گیرد.

راه اندازی نهضت مسجد سازی در مناطق پر جمعیت فاقد فضای فرهنگی – مذهبی شیراز

محمد رضا هاجری با بیان اینکه در سالگرد تشریف فرمایی ولی امر مسلمین به فارس لازم است به جای شعار ، سعی کنیم محوریت سومین حرم اهلبیت (ع) را در تمامی فعالیت های خُرد و کلان شهر مد نظر قرار داده ، پیوست های فرهنگی مناسب تهیه تا محوریت  سومین حرم اهلبیت پر رنگ تر مورد توجه عملی قرار گیرد افزود: ساخت سریال جهانی حضرت احمد بن موسی (ع) همچون سریال امام علی (ع) ، حضرت یوسف و ایوب پیامبر می تواند فاخر ترین اثر هنری چند منظوره را به نمایش بگذارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا بیان کرد: جمعیت بعضی از مناطق شهرداری کلانشهر شیراز از بعضی شهرستان های فارس بیشتر است اما برای عرضه فعالیت های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و گردشگری و زیارت با مشکلات ساختاری و جایگاه مواجه است.
 
وی با اشاره به مصوبه شورا مبنی بر احداث 30 مسجد در سال 95 گفت:علی رغم راه اندازی نهضت مسجد سازی در مناطق پر جمعیت فاقد فضای فرهنگی – مذهبی در شهر مقدس شیراز لازم است عزیزان گرامی از اوقاف، مسکن و شهرسازی و شورای فرهنگ عمومی و مجمع خیرین فرهنگ و شهر ساز به این نهضت بپیوندند تا در سال 95 با ساخت حداقل 30 مسجد و حسینیه به بسترهای فرهنگی– مذهبی شهر یاری رسانده شود.
 
بسیاری از مردم علم استفاده از کارت پارک خودرو نمی دانند

مظفر مختاری در نطق پیش از دستور خود گفت:یکی از دلایل ناهمگونی در شهرمان این است در بعضی از مناطق شهرداری(5،7،9،10) که مردم همیشه از برنامه‌ریزان شهری جلوتر بوده‌اند، بدون این‌که سرانه‌های لازم ازجمله معابر، فضاهای عمومی، تفریحی و تربیتی برای آن تعریف شود، زمین‌ها را خط‌کشی کرده‌اند.  

وی درباره پارک خودرو در حاشیه خیابان ها افزود: تهیه کارت شارژ و تمدید مکرر آن سخت می باشد،در خیابانها نیروها مربوطه را پلیس تلقی می کنند و تصور می کنند که چقدر در خیابانها مامور راهنمایی زیاد شده و بیشتر مردم حالت ترس دارند، استفاده کننده گان نمیدانند چقدر شارژ دارند و یا اینکه مشمول جریمه میشوند، صدور پرداخت هزینه از طریق بانک یا خود پرداز وقت گیر و زمان بر است، بسیاری از مردم  علم استفاد از کارت  را ندارد  و شناخت و استفاده برای آنها سخت است ، از این روش جلوی ادارات  اجرا میشود  در صورتی که مردم یا بیماران  یا افراد ضعیف  جسمی برای  پارک باید به چند متر بالاتر یا هزینه زیادی  پرداخت نمایند  و در این خصوص اطلاع رسانی نشده است.

سوایق مدیریتی و اجرایی مسئولان به  اطلاع مردم برسد

محمد تقی تذروی با اشاره به بزرگداشت روز کارگر خاطر نشان کرد: عمده مشکل کارگران ما ، هزینه سرسام آور تأمین مسکن است که امیدواریم دولت محترم در خصوص تأمین مسکن کارگری اقدامات لازم را به عمل آورد.

وی ادامه داد: جا دارد در این جا به تبدیل وضعیت پرسنل توانمند و زحمتکش شرکتی شهرداری شیراز که گاهاً سابقه کار آنها حتی به 15 سال هم می رسد و هنوز هم که هنوز است از امنیت شغلی بهره مند نمی باشند اشاره نموده و مجدداً از شهردار محترم درخواست نمایم تا پیگیری لازم درخصوص احقاق حقوق و تبدیل وضعیت این عزیزان را به عمل آورند که این اقدام به یقین هم مورد رضای خداوند و هم مورد رضای بنده های خداوند است.

این عضو شورای شهر خطاب به استاندار فارس گفت: دانستن حق مسلم مردم است،مردم استان فارس انتظار دارند؛ افراد توانمند ، کارآمد و با تجربه و بدون در نظر گرفتن سلایق سیاسی و قومیتی انتخاب و به سمت های مدیریتی گمارده شوند.

تذروی افزود: این حق مردم است که بدانند مدیرانی که امروز در سطح شهر و استان قبول مسئولیت نموده اند دارای چه سابقه و چه پیشینه ای هستند؟ و چه خوب است که سوابق مدیریتی و اجرایی این عزیزان جهت اطلاع مردم در روزنامه های کثیرالانتشار چاپ گردد تا مردم یقین حاصل کنند که مدیران با تجربه و کارآمدی به کار گماشته شده اند و شرط اول و مهم ترین معیار انتخاب آنها همانا تخصص و کارآمدی بوده است.

نظرات بینندگان